ضیافت آبگوشت مرغ به افتخار شهید مطهری در نوفل لوشاتو

۱۴ام بهمن ،

مرضیه دباغ که در دوره حضور امام خمینی در نوفل لوشاتو همراه همسر امام بود در گفت و گو با خبرآنلاین دربارهٔ جلسات سری که در فرانسه با حضور امام خمینی برگزار می شد گفت: آن زمان تلاش می‌شد تا بسیار چیز‌ها سری باقی بماند و یک دیدار معمولی جلوه کند. آن زمان شهید مطهری و خلخالی و… تشریف آورده بودند و با امام دیدار کردند.
وی افزود: در آن زمان روزی خانم[همسر امام خمینی] به دیدن یکی از بستگان خود رفته بودند. امام من را صدا کردند و فرمودند:” خواهر طاهره به این آقایان بگویید که نهار پیش ما بیایند.” من این خبر را به آقایان مطهری و… دادم.
مرضیه دباغ با اشاره به اینکه آن روز آبگوشت مرغی را که برای امام درست کرده بودم به پنج قسمت تقسیم کردم گفت: سبب درست کردن آبگوشت مرغ به این خاطر بود که آنجا گوشت حلال به سختی پیدا می‌شد.

وی افزود:  زمانی که آبگوشت‌ها را گذاشتم امام گفتند:” ناهار خودتان را برداشتید.” من گفتم :” من با اجازه شما به آن ساختمان می‌روم.” امام گفتند:” نمی‌شود باید از همین غذا بخورید.” امام دستور دادند که یک ظرف بیاورید و از هرآبگوشت یه مقدار برداشتند و آبگوشت را به شش قسمت تقسیم کردند. امام دقت نظر بسیاری در این مورد داشتند از سوی دیگر عنایت خاصی به شهید مطهری داشتند که ایشان را ناهار مهمان کردند.

دباغ با اشاره به اینکه در ساختمانی که همراهان حضور داشتند همیشه تعداد بسیاری تخم مرغ را آب پز می‌کردیم که به هرفرد به همراه یک نصفه نان فرانسوی و گوجه داده می‌شد گفت: در آن زمان ما آنقدر تخم مرغ آب پز کردیم و به مهمانان دادیم که خبرنگاران خارجی از ما سوال می‌کردند که تخم مرغ نماد چه سمبلی در مذهب شما است که ما در جواب می‌گفتیم که نماد هیچ چیز نیست و فقط به سبب ارزانی اینقدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.