طارق الهاشمی اول‌وزیر عراق را iبه تلاش برای ترور خود متهم نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

aljazeera3-10.jpg

طارق الهاشمی مدعی شد: نخست وزیر عراق عوامل اطلاعاتی خود را برای ترور وی iبه ترکیه اعزام نموده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری النخیل عراق، طارق الهاشمی، معاون رئیس‌جمهوری عراق و یکی از رهبران فهرست العراقیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی که از طریق پایگاه اینترنتی رسمی وی انتشار یافت، اعلام نمود: نوری المالکی، اول وزیر عراق در تلاش است تا من را در محل اقامتم در ترکیه ترور کند.

الهاشمی در پاسخ iبه سئوالی مبنی بر چگونگی تلاش برای ترورش چنین پاسخ داد: من اخیرا تهدیدهایی دریافت نموده‌ام و اطلاعاتی دارم که نشان می‌دهد المالکی گروه اطلاعاتی ویژه‌ای را برای ترور من iبه ترکیه اعزام نموده و این تهدیدها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین درباره امکان ادامه فعالیت‌های سیاسی‌اش و اینکه آیا در آینده حزبی تشکیل خواهد داد یا خیر گفت: هدف اصلی آنها خارج راندن من از عرصه سیاسی عراق است اما همه می‌دانند که من در انتخابات قانونی کشور و با رای اهل تسنن روی کار آمده‌ام لذا هدف قرار دادن من در واقع هدف قرار دادن اهل تسنن عراق است.

الهاشمی ادامه داد: حضورمن در ترکیه موقت بوده و iبه محض اینکه پرونده من iبه طور سیاسی حل و فصل شود iبه بغداد باز خواهم گشت.

معاون رئیس‌جمهوری عراق در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه قضایی کشورش مدعی شد: دستگاه قضایی عراق حتی ساده ترین قوانین و بندهای قانون اساسی را نیز اجرا نمی‌کنند iبه نحوی که دو تن از محافظان من زیر شکنجه‌ها وقت انجام تحقیقات جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت بیش از ۱۰۰ تن دیگر از زندانیان طرفدار من نیز همچنان نامعلوم است. هواداران من در زندان iبه اجبار کمیته تحقیقاتی وابسته iبه المالکی و نه دستگاه قضایی عراق و با اکراه اعتراف نموده‌اند.

وی در ادامه صدور حکم غیابی اعدام علیه خود را تصمیمی باطل توصیف نمود و گفت: این حکم باطل است چرا که دادگاه هیات دفاعیه من را از ساده‌ترین حقوق قانونی خود از جمله گوش دادن iبه اظهارات شاهدان محروم نمود.

وی افزود: من می‌خواهم اعلام کنم که این دادگاه باطل است من و فهرست العراقیه هرگز این حکم را iبه رسمیت نخواهیم شناخت.

الهاشمی درباره احتمال بازگشتش iبه منطقه نمودستان عراق و باقی ماندن در این منطقه نیز گفت: iبه شکر خدا موضع نمودها نسبت iبه من خوب است و من نمی‌خواهم که آنها را iبه چیزی که نمی‌خواهند تحمیل کنم اما تمایل دارم که در فهرست العراقیه باقی مانده و در اولین فرصت iبه بغداد باز گردم.

الهاشمی درباره امکان کشیده شدن iبهار عربی iبه عراق نیز گفت: شرایط دردناکی که مردم تونس، لیبی،‌ مصر یمن و سوریه تحمل نمودند در عراق نیز حاکم است و چه بسا وضعیت از این نیز بدتر بشود چرا که سیاست‌های نادرست المالکی میلیون‌ها عراقی را ناامید نموده و احتمال دارد مردم خشمگین عراق iبه سریعی برای ایجاد تغییر iبه پا خیزند و از وضعیت سوریه تاثیر بپذیرند.

معاون رئیس‌جمهوری عراق در ادامه در خصوص دادن رای عدم اعتماد iبه نوری المالکی نیز گفت: تنها راه حل و فصل اختلاف‌های سیاسی و مشکلات موجود عراق برکناری المالکی است و صحبت نمودن از اصلاحات دروغی بزرگ است چرا که المالکی خودش منبع مشکل است پس چطور از وی انتظار راهکار داریم.

پیشتر دادگاه کیفری عراق طارق الهاشمی و احمد قحطان، مدیردفتر وی را iبه طور غیابی iبه اعدام با چوبه دار محکوم نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.