طالبان پاکستان گفت‌وگوهای صلح را منتفی دانست

۰۷م آذر ،

شبه نظامیان طالبان پاکستان احتمال برگزاری مذاکرات صلح با دولت این کشور را منتفی دانسته و متعهد شدند تا به مبارزاتشان علیه “حاکمان سکولار” پاکستان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، در واکنش به سخنان رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان که از شبه نظامیان طالبان پاکستان خواست تا از خشونت دست برداشته و به مذاکرات صلح ملحق شوند، احسان‌الله احسان، سخنگوی جنبش طالبان پاکستان گفت، شبه نظامیان طالبان پاکستان به مبارزات خودشان ادامه می‌دهند.

سخنگوی جنبش طالبان پاکستان اعلام کرد، شبه نظامیان طالبان پاکستان پیشنهاد عفو عمومی را درخصوص شبه نظامیانی که تسلیم شده و به مذاکرات ملحق شوند، رد می‌کنند.

احسان الله احسان در گفت‌وگو با گزارشگران در شمال غربی پاکستان، رحمان مالک را متهم کرد که وی عامل خارجی است که شایستگی اعطای عفو به شبه نظامیان طالبان پاکستان را ندارد.

سخنگوی جنبش طالبان پاکستان گفت که گروهش تا زمان برکناری حاکمان سکولار که به واسطه نیروهای خارجی بر این کشور اسلامی حکومت می‌کنند، به مبارزات خود ادامه می‌دهند.

شبه نظامیان طالبان قصد دارند تا یک کشور مستقل را ایجاد کنند که توسط قوانین شریعت که بنیادهای پاکستان نیز بر آن پایه‌گذاری شده است، اداره شود.

شبه نظامیان طالبان پاکستان درخصوص بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری که طی چهار سال قبل صورت گرفته و سبب کشته و یا زخمی شدن هزاران تن شده است، مقصر شمرده شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.