طرح ادعای واهی امارات در مورد جزایر سه‌گانه در اجلاس غیر متعهدها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اجلاس غیرمتعهدها را جایگاهی برای رسیدگی به ادعاهای واهی اوباما و مقامات امارات درمورد جزایر سه گانه دانست.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای مجدد رییس جمهور آمریکا در مورد حاکمیت جزایر سه گانه ایرانی گفت: همانگونه که بارها گفته شده  جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جز لاینفک حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی بوده و براساس توافق نامه ای که در دهه ۵۰ بین ایران و امیر شارجه منعقد شده هر ادعایی روی این جزایر بی‌اساس است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه سران کشورهای غربی درصددند تا با طرح گاه و بیگاه چنین ادعاهای بی اساسی اوضاع منطقه را ملتهب و از این التهاب به سود خود بهره‌برداری کنند، افزود: اوباما درآستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با توجه به اینکه با شعار تغییر پا به کاخ سفید گذاشته بود، هر از چند گاهی با طرح ادعاهای واهی سعی می کند افکار عمومی داخلی را تحت تأثیر قرار داده و از اتفاقات جاری در این کشور منحرف کند.
 
 عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان اجلاس سران عدم تعهد در تهران را جایگاهی مناسب برای پشتیبانی سیاسی مجامع بین المللی از حاکمیت بر جزایر سه گانه دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.