طرح استحصال بیوگاز و تولید برق در لندفیل زباله شهر مشهد به ثبت جهانی رسید

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ثبت بین المللی این طرح پس از سه سال پی گیری توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد و سایر دستگاه های ذیربط صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، مطالعات این پروژه از شش سال گذشته با همکاری سازمان انرژی های نو ایران(سانا) آغاز شد و بر اساس مطالعات یاد شده عملیات ساخت نخستین نیروگاه بیوگاز سوز در خاورمیانه در محل لندفیل زباله شهر مشهد انجام و این پروژه در سال ۸۹ با ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلووات ساعت برق در شهر مشهد افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

این گزارش می افزاید: با توجه به عضویت ایران در پروتکل کیوتو، پیگیری ثبت مستندات این طرح در مرجع بین المللی به منظور استفاده از مزابای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این طرح به ویژه co2 آغاز شد که پس از بازدیدها و ارزیابی های تخصصی، در نهایت این پروژه با شماره ۴۵۶۱ در سازمان ملل ثبت رسمی شد.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمدرضا:

    باعرض سلام-بنده دانشجوی ترم اخرمهندسی مکانیک گرایش سیالات هستم ومدتی است که علاقمند به مبحث بیوگاز شده ام. درضمن ساکن مشهد نیز هستم. برای کسب اطلاعات به اینترنت مراجعه کردم ولی متاسفانه مطالب تکراری وبسیار ناقص بود. خواهشمندم در صورت تمایل اگر اطلاعاتی در زمینه استحصال بیوگاز از فضولات انسانی وحیوانی دارید دراختیار بنده قرار دهید.در ضمن بنده اماده همکاری باشهرداری مشهد در زمینه تحقیقات بیوگاز هستم. باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.