طرح انتقال پایتخت جدی شد

۲۲م آذر ،

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تشکیل موسسه مطالعات و اجرای انتقال پایتخت امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

به گزارش ممتازنیوز، میرهادی قره‌سید امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: براساس این قانون مقرر شد، موسسه‌ای مطالعاتی با سه رکن شورای عالی، رئیس و شورای موسسان تشکیل شود.

وی افزود: اعضای این موسسه متشکل از وزیر کشور، دو نفر نماینده رهبری، دو نفر از نمایندگان مجلس، وزیر راه و شهرسازی، دادستان کل کشور، نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده شورای عالی امنیت ملی و رئیس پدافند غیرعامل خواهند بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موسسه موظف است طی دو سال طرح مطالعاتی این امر را به اتمام برساند، گفت: موسسه فوق با انجام کار کارشناسی برای عملیاتی شدن انتقال پایتخت فعالیت خواهد کرد.

قره‌سید ضمن تاکید بر پیشینه تبریز در همه زمینه‌ها چه از لحاظ تاریخی فرهنگی و چه از نظر علمی، صنعتی و  اقتصادی گفت: با توجه به این پیشینه و قدمت، تبریز جزو اولویت‌های انتقال پایتخت است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به در حد حرف بودن برنامه‌های قبلی در رابطه با انتقال پایتخت گفت: امروز با این مصوبه مجلس در واقع برای عملیاتی و اجرایی شدن این طرح برنامه‌ریزی و آینده‌نگری صورت گرفت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.