طرح تحول بانکی اجرا می شد اختلاس ۳ هزار میلیاردی اتفاق نمی افتاد

چکیده: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ارایه سریعتر طرح تحول نظام بانکی ضروری است گفت: اگرطرح تحول بانکی ارایه و اجرا می شد اختلاس ۳ هزار میلیاردتومانی اتفاق نمی افتاد.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  محمدرضا تابش  افزود: قرار نبود طرح تحول نظام بانکی فقط به طرح هدفمندی یارانه ها موکول شودوقراربوداصلاحات نظام بانکی، بیمه ای و مالیاتی وگمرکی هم انجام شود.

نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ارایه طرح تحول نظام بانکی از سوی دولت صد درصد ضروری است به ایرادات نظام بانکی اشاره کرد واظهار داشت: خلاهایی درنظام بانکی وجود دارد که اختلاس هایی از جنس اخلاس ۳ هزار میلیارد تومانی شکل می گیرد به نحوی که کسی هم متوجه نمی شود.

وی با تاکید بر این که راه قانون گریزی دربانکها باید بسته شود افزود: خلاهایی درنظام بانکی وجود دارد که قانون گریزی رواج پیدا می کند و تسهیلات طبق فرآیند مصوب به بخش های اقتصادی اختصاص پیدا نمی کند.

تابش درباره نکاتی که درطرح تحول اقتصادی باید به آن توجه کرد گفت: نظام مدیریتی حاکم بربانکها ورابطه بانکها با بانک مرکزی وبانکها بامشتریان باید شفاف وضابطه مند شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصیح کرد:جذب سرمایه گذاری و نحوه تخصیص سرمایه دربانکها باید تابع قانون باشد.

بانکداری اسلامی فقط روی کاغذ

نماینده مردم اردکان درمجلس درباره اسلامی بودن بانکداری درسیستم بانکی گفت: بانکداری اسلامی درقالب عقود اسلامی فقط بر روی کاغذ مانده است و درعمل مشخص نیست که بانکداری اسلامی اجرا می شود یا خیرکه البته درباره اسلامی بودن نظام بانکی فقها باید نظر بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: نظام بانکی نمی تواند جدای از جریانی باشد که دراقتصاد جهانی رواج دارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.