طرح تشکیل شورای‌عالی انتخابات مغایر با قانون اساسی و اصل تفکیک قواست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طرح تشکیل شورای عالی انتخابات که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده، مغایر قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور سیدصولت مرتضوی گفت: صرف نظر از این که طرح تشکیل شورای عالی انتخابات به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌رسد یا خیر، این طرح خلاف قانون اساسی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار داشت: اگر منظور از تشکیل شورای‌عالی انتخابات امر نظارت بر انتخابات باشد که اصل ۹۹ قانون اساسی، شورای نگهبان را به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات مشخص کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر اگر منظور از تشکیل شورای‌عالی انتخابات دخالت در امر اجرا باشد که این موضوع خلاف اصل تفکیک قوا است.

مرتضوی تصریح کرد قانون اساسی امور اجرایی کشور را به قوه مجریه واگذار کرده و با توجه به این وضوح، طرح تشکیل شورای عالی انتخابات مغایر با اصل تفکیک قوا و دخالت در کار قوه مجریه محسوب می‌شود.

گفتنی است یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.