طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان به بهره برداری رسید

۰۴ تیرماه ۱۳،

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در پالایشگاه نفت جزیره لاوان در استان هرمزگان، طرح افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی فرآورده‌های پالایشگاهی از جمله تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۱۴ طرح تازه نفتی و پالایشگاهی را در این پالایشگاه افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف پالایشگاه نفت لاوان و طرح‌های تازه اجرا شده در این پالایشگاه با توضیح متخصصان و مسئولان در جریان چگونگی فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های تازه در حوزه پالایش و تولید فرآورده‌های نفتی قرار گرفت.

با راه‌اندازی طرح تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در این واحد پالایشگاهی روزانه ۲٫۸ میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود. علاوه بر این با بهره‌برداری از پروژه‌های طرح توسعه افزایش تولید گاز مایع به بیش از ۲۰۰ تن بنزین هواپیما به یک میلیون لیتر نفت کوره به دو میلیون لیتر و گوگرد گرانول به ۳۰ تن در روز خواهد رسید.

راه‌اندازی واحد تسویه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی نفت‌های سنگین و واحد تقطیر در خلا با هدف استحصال گازوئیل مرغوب از ته‌مانده‌های برج تقطیر همچون وکیوم باتوم و قیر برای اولین‌بار در کشور از جمله ۱۴ طرح تازه نفتی است که با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید آن حدود ۳۰۰ هزار لیتر گازوئیل کم گوگرد در روز است.

احداث و نصب ۱۲ مخزن ذخیره‌سازی خوراک و فرآورده‌های نفتی، به منظور افزایش ذخیره‌سازی به میزان ۲۴۰ میلیون لیتر، احداث شبکه تولید و توزیع برق برای ارتقاء توان عملکرد پالایشگاه لاوان در زمینه تولید برق مورد نیاز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده بهینه از منابع، احداث واحد تولید و توزیع آب شیرین و واحد تولید و توزیع بخار و آب مقطر برگشتی، احداث واحد تولید و توزیع هوای فشرده، احداث شبکه برگشت و توزیع آب دریا، شبکه جمع‌آوری و سوزاندن گاز‌های مشعل، احداث ساختمان آزمایشگاه و کارگاه مرکزی، احداث مخزن آب صنعتی برای افزایش ذخیره‌سازی آب به میزان ۳ میلیون لیتر، خرید و نصب دکل رادیو و راه‌اندازی تجهیزات بی‌سیم و احداث ساختمان‌های آموزش به منظور توسعه فضای آموزشی و ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش‌ها از دیگر پروژه‌هایی است که همزمان با حضور دکتر احمدی‌نژاد در پالایشگاه نفت لاوان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، فاز دوم طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت لاوان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.