طرح جدید مسکن مهر، قانون دیروز را امروز تخلف دانست

در ویرایش جدید شرایط مسکن مهر قانون دیروز، امروز یک تخلف به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، متقاضیان صبور مسکن مهر که مدت زیادی در انتظار آماده شدن واحد های خود بودند با اعلام شرایط جدید مسکن مهر در آستانه تحویل واحد های مسکونی خود شوک زده شدند.

براساس این گزارش طرح جدید واگذاری مسکن مهر هنوز پایش به سامانه واگذاری مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی بازنشده است، به متقاضیان مسکن مهر اعلام شده است.

واجدین مسکن مهر که تا دیروز خود را مالک مسکن مهر می دانستند وضعیتشان به طور ناگهانی ۱۸۰ درجه تغییر یافت و به طوری که در آستانه جدایی از این طرح قرار گرفته اند.

به نام بودن سند مالکیت که در ابتدا تا قبل از سال ۸۴ برای واجدین شرایط مسکن مهر بلامانع اعلام شده بود، امروز از شرایط مسکن مهر حذف شده است.

این در حالی است که روز گذشته شرکت عمران شهر پرند در جهت تکمیل ظرفیت مسکن مهر این شهر اطلاعیه ای صادر کرد که در شرایط از این طرح نوظهور اثری دیده نمی شود.

در بندهای این اطلاعیه شرایط تکمیل ظرفیت این گونه ذکر شده بود که ، متقاضی و افراد تحت تکفل بایستی از اول فروردین ماه سال ۱۳۸۴ تا کنون فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند .

همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا کنون از هیچ از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

این در حالی است که از متقاضیان شوک زده از ویرایش جدید شرایط مسکن مهر با مراجعه به شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری وضعیت خود بعضا متوجه شدند که تنها به دلیل تشابه اسمی به اشتباه از طرح حذف شده اند.

متقاضیانی خط خورده از طرح که در ابتدای ثبت نام خود برای مسکن مهر به امید خانه دار شدن  متعهد شده بودند که تا زمان تحویل این واحد ها در جمع فاقدان مسکن بمانند با این شرایط همچنان در این جمع باقی خواهند ماند.

برمبنای ویرایش جدید شروط واگذاری مسکن مهر قانون دیروز ، امروز یک تخلف به حساب می آید به طوری که ثبت نام قانونی متقاضیانی که از سال ۱۳۸۴ به بعد فاقد مسکن و یا زمین مسکونی بودند، امروز غیر قانونی شده است.

امروز متقاضیانی که سرمایه خود را برای دریافت مسکن در طرح مهر سرمایه گذاری کرده بودند، بی تقصیر مجازات خواهند شد.

به نحوی که با وجود بازگشت اصل سرمایه به متقاضی، در حالی که تورم و افزایش قیمت مسکن بر این سرمایه بی اثر بوده است از هر جهت به ضرر متقاضی تمام خواهد شد.

این طرح که قرار شده بود سرپناهی برای متقاضیان کم درآمد باشد امروز گروهی از متقاضیان بی خبر را بی سرپناه رها کرده است.

از هر جنبه که به این موضوع نگاه شود تنها متقاضیانی که خود را صاحب خانه می دیدند سوخته این طرح نوظهور شدند. /س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.