طرح دوفوریتی نجات دریاچه ارومیه در راه است

نماینده ارومیه گفت:‌ برای نجات دریاچه ارومیه طرح دوفوریتی آماده شده و به محض مساعد بودن شرایط کشور در صحن علنی قرائت می‌شود.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، از تهیه طرح دوفوریتی برای نجات دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خشک شدن کامل دریاچه ارومیه طرح دوفوریتی تهیه کرده‌ایم که در صورت تصویب می‌تواند موثر واقع شود.

وی افزود: در حال حاضر حل مشکلات حوزه اقتصادی و از جمله بازار ارز مهمترین اولویت و دغدغه کشور بوده و قطعا پس از رفع این مشکل این طرح در صحن علنی قرائت خواهد شد.

نماینده ارومیه با بیان اینکه تنها راه‌حل نجات دریاچه ارومیه انتقال آب سد ارس به دریاچه ارومیه است گفت: براساس وعده‌های مسئولین می‌بایست از سال گذشته عملیات انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه شروع شود ولی هنوز این مهم محقق نشده است.

قاضی پور افزود:‌در صورتی که مسئولین به وعده‌های خود در خصوص رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه رسیدگی نکنند قطعا بحران دریاچه ارومیه حادتر خواهد شد.

گفتنی است؛ دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه نمکی جهان که در شمال‌غرب کشور واقع شده است بر اثر شرایط جوی از جمله احداث سدهای زیاد بر روی رودخانه‌های منتهی به این دریاچه در حال خشک شدن است.

کارشناسان معتقدند انتقال آب رودخانه ارس که بزرگترین رودخانه پرآب مرزی شمال غرب کشور به شمار می‌رود به این دریاچه بهترین راه حل است.

انتهای‌پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.