طرح مبارزه با قاچاق موبایل از اول دیماه

۲۴م آذر ،

طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم از اول دی ماه در تمامی بازارهای تلفن همراه کشور آغاز می گردد.
رییس کارگروه موبایل مجمع عالی واردات درگفت و گو با موبنا با اشاره به طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق اظهار داشت: سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری این مجمع به جمع آوری کالاهای قاچاق و همچنین گوشی هایی که فاقد شبنم می باشند، می پردازد.
“مهدی عبقری” در این باره گفت: همزمان با اجرای این طرح از اول دی ماه سال جاری، تمامی کالاهایی که فاقد طرح شبنم و همچنین برگه سبز گمرکی باشند از سطح بازار جمع آوری می شوند.
وی افزود: درصورت ملاحظه هرگونه توزیع گوشی های قاچاق و یا کالاهایی که فاقد طرح شبنم باشند طبق جریمه های در نظر گرفته شده تمامی کالاهای کشف شده مصادره می شوند و شخص عرضه کننده به حداکثر تا دوبرابر بهای گوشی ها ثبت شده، جریمه نقدی می‌شود.
رییس کارگروه موبایل مجمع عالی واردات با اشاره به عرضه گوشی هایی موبایلی که دارای طرح شبنم نیز می باشند، گفت: گوشی هایی شبنم دار موجود در بازار که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش باشند نیز به عنوان کالای قاچاق شناسایی و ثبت می گردد.
این اظهارات در حالی بیان می گردد که چندی پیش نیز جلسه هماهنگی برای مبارزه با قاچاق تلفن همراه و همچنین جمع آوری گوشی‌های قاچاق در سطح عرضه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مسوول و نماینده شورای اصناف، رییس اتحادیه مرتبط و نمایندگی‌های شرکت‌های تولیدی در ایران برگزار شد و تصمیماتی همچون کاهش مدت زمان ترخیص کالا در گمرک، اطلاع‌رسانی در زمینه خرید محصولات اصلی و غیر قاچاق و همچنین تشدید همه جانبه با ورود و حمل و نقل گوشی تلفن همراه قاچاق به ویژه نحوه جمع‌آوری گوشی‌های غیرمجاز و قاچاق در سطح عرضه اتخاذ شد.
این طرح ها در حالی صورت می گیرد که به نقل از دست اندرکاران حوزه بازارتلفن همراه هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد از سهم بازارتلفن همراه در اختیار فعالان غیرقانونی و قاچاقچیان قرار دارد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.