طرح مجلس برای بستن تنگه هرمز

جام جم آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرحی در مجلس تهیه شده که بر جلوگیری از تردد نفتکش ها در تنگه هرمز تأکید دارد.این طرح برای پاسخ به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است.غرب تحریم خرید نفت از ایران را از روز گذشته اجرایی کرد.

جواد کریمی قدوسی امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین از تهیه طرح اعمال حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبراه های داخلی و ساحلی (تنگه هرمز) در مجلس خبر داد و گفت:این طرح دارای قید ۲ فوریت است و تا پایان روز گذشته یکشنبه به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی رسید.

وی با بیان اینکه این طرح دارای یک ماده واحده است، تأکید کرد: مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می شود تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش هایی که نفت خود را به مقصد کشورهای طراح تحریم نفتی علیه ایران ( اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب)، حمل می کنند، جلوگیری نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای تهیه و تصویب این طرح در مجلس با مسئولین وزارت امور خارجه هم هماهنگی شده است، گفت: بزودی این طرح در صحن مجلس مطرح و با رأی بالای نمایندگان مصوب خواهد شد.

کریمی قدوسی هدف از تهیه این طرح را پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی علیه کشور ذکر کرد و گفت: وقتی آنها ناجوانمردانه و با رفتار ظالمانه دست به تحریم نفتی علیه ایران می‌زنند، اعمال حق حاکمیت در آب های داخلی و ساحلی ایران، حداقل راهکار در این زمینه است.

به گفته وی این طرح بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.