طرح ملی تحرک ابلاغ شد

آذر نظری در گفتگو با خبرنگار مهر از ابلاغ طرح ملی “تحرک” (تحول حرکت راهبردی کشور) از سوی وزارت کشور خبر داد و افزود: این طرح در دل طرح تحول اجتماعی گنجانده شده که مربوط به تحکیم خانواده و دارای ۲۳ برنامه و ۷۷ فعالیت است که با محوریت خانواده  و زن برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این طرح دارای اهداف کلان و خرد است که در اهداف کلان آن بهینه سازی مدیریت امور زنان، تربیت ارزشهای اسلامی زنان و جامعه و کاهش آسیبهای خانواده و ارتقای سلامت خانواده و زنان پیش بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در پاسخ به اینکه آیا اعتبار مالی هم برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: متاسفانه برای این طرح بودجه ویژه ای در نظر گرفته نشده ولی چون طرح ملی است از محل بودجه ملی هزینه می شود. البته در این طرح تمامی سازمانهای دولتی موظف به اجرای آن هستند.

نظری گفت: در جلسات ماهانه مشاوران امور بانوان دستگاههای دولتی استان روند اجرای طرح لحظه به لحظه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اگر پیشنهاد یا طرح جدیدی مورد تصویب نهایی قرار گرفته به سرعت برای اجرا به سازمان مربوطه ابلاغ می شود.

همچنین نرم افزاری تهیه شده که عملکرد اجرای طرح در آن گنجانده شده و به ستاد مرکزی (وزارت کشور) گزارش می شود. در این طرح تمامی سازمانهای دولتی کارکنان خود را تحت پوشش قرار داده و برای زنان کارمند و همسران کارمندان مرد و خانواده آنها برنامه های فرهنگی و اجتماعی طبق طرح تحرک تعریف می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.