طرح هندسی سازه پل خلیج فارس نهایی شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ‘اسفندیار حیدری پور’ افزود: پل خلیج فارس به عنوان یک نماد مهم ملی در جنوب ایران برای اتصال بزرگترین جزیره خلیج فارس به سرزمین اصلی باید به شکلی نمونه و منحصر به فرد ساخته شود.

وی با اشاره به اهمیت زمان بندی اجرای این طرح ملی تاکید کرد: بازدید مشاوران پروژه از محدوده حوضچه های خشک جهت اجرای عملیات ساخت پایه های پل در جزیره انجام شد و ساخت شش کیسون (پایه های اصلی پل) در دستور کار تیم اجرایی قرار گرفت.

مجری طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس، از پروژه پل خلیج فارس به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار کشور نام برد و گفت: با حمایت های دولت و تلاش شبانه روزی تیم اجرایی این طرح، مردم کشور، به ویژه هموطنان ما در استان هرمزگان طی سال آینده می توانند به آسانی و از مسیرهای زمینی از طریق پل خلیج فارس به این جزیره سفر کنند.

همچنین، اهمیت ساخت پایه های پل به عنوان مهمترین بخش اجرایی این پروژه، مباحث لرزه نگاری و ژئوتکنیکی آن، مورد بررسی مشاوران داخلی و خارجی این طرح قرار گرفت.

طرح جامع شبکه ارتباطی پل خلیج فارس با محوریت پل با دو باند رفت و برگشت خودرو، یک خط ریلی جهت تردد قطارهای مسافری و حمل و نقل کالا با ۴۰ مترعرض و حدود۵/۲ کیلومتر طول، جزیره قشم در جنوب کشور را به بندرعباس و کشورهای CIS متصل می کند.

پل خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح پل سازی کشور در حد فاصل بندرعباس با قشم که طول تقریبی آن ۲ هزار و ۲۰۰ متر و عرض آن ۲۲ متر است.

کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل و ۴۰ درصدی زمان سیر کالا، افزایش درآمد سرانه ساکنان و دست‌اندرکاران اقتصادی در قشم ، کاهش فقر و افزایش رفاه اقتصادی و اجتماعی و درآمد ملی از مزایای شبکه جامع ارتباطی قشم با محوریت پل خلیج‌فارس است.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۸۵۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.