طرز تهیه بیسکویت نارگیل و لیمو – آشپزی آکا

گردآوری توسط گروه آشپزی ممتازنیوز

کره، وانیل و پودر قند را در یک کاسه با همزن هم می زنیم تا نرم شود. آرد الک شده را به آن افزوده و به اندازه …کافی آب می افزاییم تا خمیر نرمی به دست آید. آن گاه روی

 

بیسکویت نارگیل و لیمو,بیسکوییت نارگیل

مواد لازم برای آشپزی آکا

برای آشپزی آکا

۹۰ گرم

کره پاستوریزه

یک چهارم قاشق چایخوری

وانیل

۵۵ گرم

پودر قند

۱۵۰ گرم

آرد

حدود ۲ قاشق مرباخوری

آب

۱ عدد

سفیده تخم مرغ

۲ قاشق سوپ خوری

پودر نارگیل

مواد لازم برای آشپزی آکا

کرم بیسکویت :

یک سوم لیوان یا ۸۰ میلی لیتر

آب

۱ عدد

زرده تخم مرغ

۱ قاشق سوپ خوری

پودر قند

۲۰ گرم

کره نرم شده

۳ قاشق مرباخوری

نشاسته ذرت

یک قاشق سوپ خوری

آب لیمو

طرز تهیه:

کره، وانیل و پودر قند را در یک کاسه با همزن هم می زنیم تا نرم شود. آرد الک شده را به آن افزوده و به اندازه کافی آب می افزاییم تا خمیر نرمی به دست آید. آن گاه روی سطح آرد پاشی شده، مالش می دهیم تا نرم شود. سپس به مدت ۳۰ دقیقه داخل پلاستیک در یخچال می گذاریم.

خمیر را بین دو پلاستیک به ضخامت ۳ میلی متر با وردنه پهن می کنیم. آنگاه با قالب، دایره هایی به قطر ۵ سانتی متر بریده و با قالب ۵/۲ سانتی متر وسط آن را می بریم.

سپس دایره هایی به همان تعداد با قالب ۵ سانتی متر و به ضخامت ۳ میلی متر از خمیر، می بریم. شیرینی ها را در سینی چرب شده، با فاصله گذاشته، و با برس، روی دایره هایی که وسط آن سوراخ است، سفیده تخم مرغی را که با چنگال کمی هم زده ایم، مالیده و روی آن پودر نارگیل می پاشیم و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم تا کمی قهوه ای شود. سپس دو تا دو تا بیسکویت هایی را وسط آنها سوراخ است، روی بیسکویت های بدون سوراخ قرار داده و بین آنها از کرم آماده شده می گذاریم.

طرز تهیه کرم:
آب، زرده تخم مرغ، پودر قند و کره را در یک ماهیتابه کوچک با هم مخلوط می کنیم. سپس مخلوط نشاسته ذرت و آب لیمو را می افزاییم . مواد را روی حرارت گذاشته، هم می زنیم تا غلیظ شود. پس از سردشدن کرم را بین بیسکویت ها می گذاریم.
ویرایش و تلخیص: ممتاز


خبرخوان های ممتاز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.