طرز تهیه و مواد لازم برای درست کردن لازانیای کدو


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهانممتاز نیوز:

روش تهیه لازانیای کدو ، طرز تهیه لازانیا با کدو را اینجا یاد بگیرید : لازانیا از غذاهایی است که تقریبا همه آن را دوست دارند. اما تا به حال به یک لازانیای سبک تر و کم حجم تر بدون استفاده از ورقه های لازانیای آماده که سرشار از نشاسته هستند فکر کرده اید؟ این چگونه طرز تهیه لازانیای کدو با استفاده از ورقه های کدو را آورده که امیدواریم از آن ایده گرفته و لذت ببرید.
طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو


چگونه لازانیای کدو درست کنیم

مواد لازم برای درست کردن لازانیای کدو

گوشت چرخ کرده     ۵۰۰ گرم
کدو متوسط     ۳-۴ عدد
گوجه فرنگی خرد شده     ۱ پیمانه
سیر     ۳ حبه
پیاز     ۱ عدد
پنیر موزارلا     ۲۵۰ گرم
جعفری     ۱ قاشق غذاخوری
ریحان خشک     ۱ قاشق غذاخوری
پونه خشک     ۱ قاشق غذاخوری
شکر     ۱ قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل سیاه و سفید     به میزان لازم

 طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو


کدوها را به ضخامت یکسان برش دهید. زیاد آنها را نازک نکنید زیرا موقع کبابی کردن می شکند. بهترین راه برای بریدن کدو سبز استفاده از ماندولین (رنده های دارای تیغه های قابل تنظیم) یا رنده معمولی و در صورت نبود این وسیله از چاقو استفاده کنید.

 طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو
طرز تهیه لازانیای کدو

کمی نمک به کدوها اضافه کنید و ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید. سپس آب کدوها را با حوله کاغذی بگیرید.

 


داخل ماهتابه کبابی مقداری روغن بریزید و و برای کبابی شدن هر طرف برش کدو ۱ تا ۲ دقیقه به آن زمان دهید. سپس آنها را روی حوله کاغذی قرار داده تا روغن اضافی شان گرفته شود.

 طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو

پیاز و سیر را ریز ریز کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۱ قاشق غذاخوری روغن اضافه کرده و سیر و پیاز را سرخ کنید. سپس گوشت چرخ شده را به آنها اضافه کرده و صبر کنید تا قهوه ای شوند نمک و فلفل را نیز به آنها بیفزایید. هنگامی که گوشت پخت؛ گوجه فرنگی خرد شده را به همراه شکر (شکر طعم گوجه فرنگی را بهتر می کند) و ریحان و پونه به مواد اضافه کنید. مواد را تا زمانی که آب آن تبخیر شده و سس غلیظ شود، طبخ کنید. بعد از اینکه سس آماده شد مقداری جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

 طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو
لازانیای کدو

ظرف فر را با کمی روغن چرب کنید و برش های کدو را داخل آن بچینید. نیمی از سس آماده شده را بر روی کدوها بریزید تا کدوها را بپوشاند. لایه دیگری از کدو سبز سرخ شده را بر روی مواد بچینید، بقیه سس را بر روی کدوها بریزید، دوباره لایه دیگری از کدو بر روی مواد چیده و روی آنها را با پنیر موزارلا بپوشانید. در ظرف را با فویل بپوشانید.

 طرز تهیه لازانیا لازانیا کدو


۳۰ دقیقه زمان دهید تا در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پخت شود. سپس ورق فویل روی ظرف را بردارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا کاملا آماده شود.
روش تهیه لازانیای کدو ، طرز تهیه لازانیا با کدو را اینجا یاد بگیرید

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.