طیف متنوعی از هنرمندان در جشنواره موسیقی مقاومت حضور می یابند

محمد گلریز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ادامه داد: ‘مقاومت’ نه به عنوان یک ویژه که به عنوان یک تفکر جریان ساز در هر شاخه ای از هنر و فعالیت های اجتماعی می تواند بازتاب داشته باشد و منشاء حرکت های فرهنگ ساز قرار گیرد.

وی یادآورشد: با نگاهی به تجلی واژه ‘مقاومت’ در شاخه های هنری به راحتی می توان مشاهده کرد که آثار متعدد و فاخر هنری در شاخه هایی چون سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و حتی رادیو و تلویزیون برای بازتاب این مفهوم تولید شده اند و برخی از آنها از جریان سازی بالایی در جامعه برخوردار بودند.

دبیر چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت با یادآوری اینکه موسیقی به عنوان غذای روح دارای تاثیرگذاری بالایی بر عموم مخاطبان جامعه است گفت: وقتی این هنر با چنین ظرفیتی در جهت مفهوم ‘مقاومت’ قرار می گیرد بدون شک می تواد منشا تولید آثار متعدد و جریان سازی در داخل و حتی خارج از مرزهای کشور باشد.

به گفته وی، مقاومت مفهومی جهانی و فراگیر است و در همین جهت هنرمندان باید توجه داشته باشند که در کنار اهمیت به مولفه های ملی و مذهبی در تولید آثار خود، شنوندگان و مخاطبان جهانی را برای گسترش دامنه تاثیرگذاری اثر هنری شان در نظر گیرند.

گلریز به حضور طیف متنوع هنرمندان در شاخه موسیقی سنتی و محلی برای حضور در جشنواره موسیقی مقاومت اشاره کرد و گفت: این گروه ها در خلال برگزاری رویداد یادشده به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین در جشنواره موسیقی مقاومت از تعدادی از آهنگسازان و فعالان برجسته این گونه موسیقایی تجلیل می شود که مجید انتظامی از جمله فعالان این عرصه است.

چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه در تهران و کرمانشاه برگزار می‌شود.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۱۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.