ظرفیت پذیرش کنکور افزایش یافت

جام جم آنلاین: معاون سازمان سنجش با اشاره به انتشار اصلاحیه دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور و در پی آن افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور۹۱، گفت: در اصلاحیه دوم حدود ۱۰ هزار و ۶۱۰ نفر به ظرفیت پذیرش کنکور اضافه شد.

سید جلال طباطبایی ، با اشاره به افزایش ۹٫۳ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در اصلاحیه دوم انتخاب رشته، گفت: در کنکور امسال حدود ۶۲۵ هزار و ۹۲۷ داوطلب پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به اصلاحیه‌های مجدد انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح کرد: با توجه به افزایش مجدد ظرفیت پذیرش، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۱۷۱ هزار و ۳۸۱ نفر، علوم تجربی ۹۳ هزار و ۱۴۰ داوطلب، علوم انسانی ۱۶۸ هزار و ۷۶۲ داوطلب، هنر ۱۸ هزار و ۹۵۶ داوطلب، زبان ۱۷ هزار و ۵۶۰ داوطلب و چند گروهی ۱۵۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه بر اساس افزایش ظرفیت‌ها، ظرفیت پذیرش در دوره‌های مختلف نیز تغییر کرده است، اظهار کرد: بر این اساس در دوره روزانه ۱۰۰ هزار و ۲۹۱ داوطلب، شبانه ۲۷ هزار و ۴۳ داوطلب، پیام‌نور ۳۳۲ هزار و ۲۱۱ داوطلب، نیمه حضوری یک هزار و ۹۲۰ داوطلب، مناطق محروم ۳۹۴ داوطلب، تربیت معلم ۴۳ هزار و ۷۸۰ داوطلب پذیرفته می‌شوند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.