ظرفیت دندانپزشکی در دفترچه انتخاب رشته امسال کنکور بیشتر شد

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت دندانپزشکی در دفترچه انتخاب رشته امسال لحاظ خواهد شد و ظرفیت هزار و ۹۲۵ نفری را خواهیم داشت.

ظرفیت دندانپزشکی در دفترچه انتخاب رشته امسال کنکور بیشتر شد

به گزارش ممتاز نیوز، رجبعلی برزویی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: کیفیت پزشکی و دندانپزشکی کشورمان در منطقه سرآمد است، اما در حوزه کمیت با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: کمیت با کیفیت باید همزمان پیش رود و نباید با افزایش کمیت، کیفیتی را که در وزارت بهداشت و در منطقه قابل تقدیر است از دست دهیم.
برزویی درباره مصوبه این شورا برای افزایش ظرفیت دندانپزشکی افزود: در جلسه‌ای با وزیر بهداشت، همه زیرساخت‌ها را بررسی کردیم و نسبت به مصوبه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشتیم یعنی حدود ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تعهد خدمت را به یک و نیم برابر دوران تحصیل افزایش دادیم، گفت: این سهمیه به صورت سهمیه آزاد به ویژه با اولویت مناطق محروم، کم برخوردار و اولویت بومی خواهد بود؛ اگر این ظرفیت‌ها تکمیل نشود می‌تواند ازهمه مناطق پر شود.
برزویی افزود: ظرفیت‌های مصوب کاملا می‌تواند نیاز ما را در بلند مدت تامین کند هر چند که وزیر بهداشت تعهد کرد که در صورتی که زیرساخت‌های آن‌ها تکمیل شود می‌توانند این افزایش را بیشتر کنند.
وی اضافه کرد: در پایان دوره چهارساله‌ای که افزایش ظرفیت را پیش بینی کردیم قبلا به عدد سه هزار و ۹۰۰ می‌رسیدیم که در حال حاضر به عدد سه هزار و ۳۰۰ می‌رسیم که عدد خوب و قابل قبولی است.
برزویی در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش ظرفیت اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله را برای رسیدن به جایگاه نخست منطقه در سرانه دندانپزشکی محقق می‌کند؟ گفت: با پیش بینی که کردیم تقریباً ۱۳ سال آینده جایگاه اول منطقه را به دست خواهیم آورد.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت مهم است، افزود: بعضی از کشور‌ها در منطقه شاید سرانه دندانپزشکی آن‌ها از ما بالاتر باشد، اما کیفیت دندانپزشکی‌های ما را ندارند.
معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه تلاش این بود که کیفیت حفظ شود بنابراین مصوب شد که متناسب با افزایش ظرفیت، کادر هیات علمی و بودجه‌های لازم برای زیرساخت‌های این حوزه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.