ظریف: روابط ایران و کشورهای عربی برای ایجاد ثبات در منطقه ضروری است

بعد از دیدار با میشل سلیمان

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر خارجه ایران بعد از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان در بعبدا ابراز امیدواری کرد که با تشکیل دولت فراگیر در این کشور ثبات ایجاد شود.

فارس به نقل از النشره نوشت: «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بعد از دیدار با «میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان در بعبدا ابراز امیدواری کرد که با تشکیل دولت فراگیر در این کشور ثبات ایجاد شود.

وی به نقش سلیمان در ایجاد فضای مثبت و ایجاد وحدت و ثبات در لبنان اشاره کرد و گفت: وجود روابط میان ایران و کشورهای عربی به ویژه عربستان برای ایجاد ثبات در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظریف دربارهٔ بحران سوریه نیز گفت: لازم است که روند خشونت در سوریه به پایان برسد و ژنو ۲ باید پایه‌های راهکارهای مسالمت آمیز دربارهٔ سوریه را ایجاد کند تا اینکه مردم این کشور آینده کشور خود را رقم بزنند.

وی دربارهٔ حضور ایران در این نشست نیز گفت: چه ایران به این نشست دعوت بشود و چه نشود تلاش های خود را در مسیر ایجاد ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد که تأثیر مثبتی بر تحولات لبنان نیز خواهد داشت.

وزیر خارجه ایران همچنین از سلیمان برای بازداشت عاملان حمله تروریستی به سفارت ایران تقدیر کرد و پیام قدردانی «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و علاقه به تقویت روابط دو کشور را ابلاغ کرد.

از سوی دیگر نیز سلیمان رئیس جمهور لبنان به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ایران اشاره کرد و بر تأثیر مثبت آن به صورت کلی تأکید کرد.

سلیمان همچنین بر اهمیت و ضرورت تعامل ایران با کشورهای عربی و ایجاد رابطه مناسب برای حفظ ثبات منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

رئیس جمهور لبنان همچنین در اشاره به بحران سوریه ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو ۲ به نقشه راهی برای پایان یافتن مسالمت آمیز بحران سوریه تبدیل شود.

وی همچنین از توافق بر بندهای اجرایی توافقنامه ایران و ۱+۵ در برنامه هسته‌ای ایران ابراز خوشحالی کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.