عباس عبدی: تا اصلاح‌طلبان دچار دوگانگی راهبردی هستند، ورودشان به انتخابات بیهوده است

عباس عبدی می گوید اصلاح طلبان دچار دوگانگی راهبردی هستند و به همین دلیل بحث کردن آنها درباره انتخابات ریاست جمهوری بی مورد است.

این عضو مستعفی حزب مشارکت که به متنی منتشره با امضای مجعول «جمعی از اساتید علوم سیاسی» پاسخ می گفت، تصریح کرد: برای پرهیز از سوءتعبیر نیز موضع خودم را درباره انتخابات آینده بگویم. به نظر من امکان اتخاذ موضع درباره این مسئله در حال حاضر وجود ندارد، زیرا اصلاح طلبان موقعیت راهبردی خود را تعیین یا بازسازی نکرده اند، تا وقتی که ایده و اراده آنان شکل نگیرد و صحنه موازنه قوا روشن نشود، نمی توان گفت با چه موضعی می توان وارد انتخابات شد. به نظر بنده اگر قرار بود که انتخابات در همین تابستان برگزار شود، اصلاح طلبان هیچ گونه آمادگی برای حضور در فرایند سیاسی آن نداشتند، زیرا فاقد آن ایده و اراده مورد نظر هستند، بنابراین بحث کردن از انتخابات در حال حاضر بی مورد است و با این نوع راهبردهای دوگانه که به معنای دقیق، دوگانگی راهبردی است هم، نه تنها نمی توان گرهی از کار فرو بسته اصلاحات را باز کرد، بلکه بر پیچیدگی گره راهبردی اصلاح طلبان افزوده خواهد شد.

وی در این نوشته که توسط «جرس» منتشر شده، اصلاح طلبان را فاقد توان استفاده از فرصت ها عنوان کرد و نوشت: «فرصت هایی که قرار است رخ بدهد از دو حال خارج نیست، یا این فرصت ها با مشارکت اصلاح طلبان ایجاد می شود یا بدون حضور آنان. اگر بخواهد با مشارکت آنان باشد در این صورت نمی توان از سیاست انفعالی، صبر و انتظار دفاع کرد.اگر فرصت ها خودبخودی ایجاد شود، دیگر این را سیاست نمی توان نامید که کسی یا کسانی به انتظار فرصت های خودبخودی بنشینند. فراموش نکنیم که توان بهره برداری از فرصت سیاسی مستلزم تمرین و مشارکتی سیاسی است، این دوستان همان قدر که توانستند از فرصت ۱۲اسفند سال ۱۳۹۰ استفاده کنند، از فرصت های بعدی نیز سود خواهند جست. یک بار تمثیلی از این نحو به انتظار فرصت نشستن زدم که دوستان مخاطب ناراحت شدند و از ذکر آن در اینجا پرهیز می کنم.»

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.