عبور متراژ حفاری چاه های نفت و گاز از مرز ۲۰۰ هزار متر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، از حفاری و تکمیل ۹۵ حلقه چاه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: متراژ حفاری در این مدت زمان از مرز ۲۰۰ هزار متر عبور کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، حمیدرضا گلپایگانی، از حفاری و تکمیل ۹۵ حلقه چاه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: متراژ حفاری در این مدت زمان از مرز ۲۰۰ هزار متر عبور کرد.
 
وی افزود: از مجموع ۹۵ حلقه چاه حفاری شده، ۴۳ حلقه توسعه ای، ۲ حلقه اکتشافی و ۵۰ حلقه تعمیری و تکمیلی بوده است.
 
گلپایگانی در مورد محدوده انجام عملیات حفاری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ حلقه چاه در محدوده عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب، ۸ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ۶ حلقه در شرکت نفت فلات قاره ایران، ۲۲ حلقه به صورت پروژه ای و ۲ حلقه اکتشافی، حفاری و تکمیل شده است.
 
وی تصریح کرد: از مجموع حفاری های انجام شده، ۳۰ هزار و ۸۵۱ متر حفاری چاه های نفت و گاز مربوط به پروژه های کلید در دست (EPD) بوده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین از حفاری ۲۰۶ هزار و ۶۰۷ متر چاه های نفت و گاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 
گلپایگانی از انجام چهار هزار مورد خدمات فنی و مهندسی بر روی چاه های نفت و گاز خبر داد و گفت: این خدمات به تفکیک شامل ۲۳۶ عملیات نمودارگیری، ۱۷۲ عملیات چاه پیمایی، ۶۷۲ عملیات ویژه، ۲۲۹ لوله مغزی سیار، ۱۳۳ مورد اسید کاری گسترده و ویژه، یکهزار و ۱۵۹ عملیات سیمان کاری و هشت مورد عملیات حفاری با هوا ( UBD) بوده است.
 
وی ادامه داد: در مدت زمان یاد شده، ۱۳ هزار و ۹۸۶ متر حفاری با هوا در محل چاه های گازی انجام شده است.
 
گلپایگانی، متراژ حفاری جهت دار را ۱۹ هزار و ۷۸۴ متر اعلام کرد و گفت: تمامی این عملیات با استفاده از ۷۴ دستگاه حفاری (۶۷ دستگاه حفاری ملکی و ۶ دستگاه استیجاری) انجام شده است.
 
به گزارش ممتاز به نقل از NIOC، شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن امکانات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و مجرب یکی از معدود شرکت های حفاری جهان است که عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و خدمات فنی و مهندسی مربوط را انجام می دهد.

این شرکت با در اختیار داشتن ۷۴ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و بیش از ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی متخصص در اقصی نقاط ایران، در سخت ترین شرایط آب و هوایی و مناطق صعب العبور و کوهستانی عملیات حفاری چاه های نفت و گاز را به انجام می رساند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.