عجله آل سعود در تقلب رسانه ای، دستشان را رو کرد

عجله آل سعود در تقلب رسانه ای، دستشان را رو کرد

شبکه سعودی “العربیه” با انتشار تصویر یکی از بمب‌های خوشه ای بکار گرفته شده از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی علیه مردم لبنان،ادعا کرد ارتش سوریه از این بمب‌ها علیه شورشیان مسلح در این کشور استفاده کرده است.
پایگاه خبری “الحقیقه” در این باره گزارش داد که تصویر مخابره شده از سوی شبکه العربیه در دسامبر سال ۲۰۱۰ از سوی وزنامه انگلیسی “گاردین” منتشر شده بود.
مقامات عربستان سعودی در جریان جنگ ۳۳ روزه و یورش صهیونیست ها، حزب الله را به “ماجراجویی” متهم کرده بودند.

بنابر این گزارش، روزنامه گاردین چاپ لندن در سال ۲۰۱۰ در خبری به نقل از سایت “ویکی لیکس” تأکید کرد که دولت انگلیس به آمریکا اجازه داده است تا بمب های خوشه ای را در خاک انگلیس انبار کند. این درحالی است که انگلیس توافقنامه بین المللی ممنوعیت استفاده از این نوع بمب ها را امضا کرده است.

بر اساس گزارش گاردین، آمریکا از طریق خاک انگلیس بمب های خوشه ای را به دست صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین می رساند، تا بتواند آنها را در جنگ سال ۲۰۰۶ علیه لبنان استفاده کند.

این تقلب رسانه ای شبکه خبری العربیه در حالی صورت گرفته است که مقامات سوریه بارها تاکید کرده اند که در جریان مقابله با شورشیان مسلح در این کشور از این بمب ها استفاده نکرده است.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.