عدم احترام به کودکان راهی برای بروز خودخواهی

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک روانشناس گفت:علت بروز خودخواهی در برخی از کودکان بدلیل عدم اعتماد به نفس آنانست و زمانی که از طرف والدین خود مورد احترام قرار نمی گیرند این امر سبب افزایش دوری از خانواده می شود.

جعفریان روانشناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سبب بروز خودخواهی در برخی از کودکان بدلیل عدم اعتماد به نفس در آنان است و زمانی که از طرف والدین خود مورد ارزش و احترام قرار نمی گیرند این امر سبب افزایش خودخواهی، ترس و وحشت و در ن هایت دوری از جمع و خانواده می شود.

وی ادامه داد: در سنین ۵-۳ سال که شخصیت کودک شکل می گیرد والدین خطاهای آنان را گوشزد و با گذاشتن قوانین منظم آن ها را در مسیر اصلی زندگیشان رهنمون سازند و با کشف استعدادها و توانائیشان اعتماد به نفس در آنان را تقویت کنند.

وی با تاکید بر افزایش اعتماد به نفس در کودکان تصریح کرد: دادن اعتماد به نفس در کودکان سبب شادی و نشاط و از بین رفتن خودخواهی در آنان می شود و با شناخت مهارت ها و استعدادهای آنان تلاش در شکل دادن شخصیت فرزندانشان کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: والدین بعنوان اصلی ترین نهاد خانواده تربیت فرزندانشان را به عهده دارند و وجود خواهر و برادر بزرگتر منوط به شناخت حریم ها و حرمت های خود بسیار ارزشمند است و بعنوان راهنما برای آنان محسوب می شود.

جعفریان در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین علاوه بر اینکه باید اشتباهات فرزندانشان را به آنان گوشزد کنند با گذاشتن احترام در میان خانواده سبب افزایش اعتماد به نفس و شکل دادن شخصیت در آنان می شوند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.