عدم اختیار دولت در جذب نیرو خارج از چارچوب قانون استخدامی کشور

۲۱م دیماه ،

رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

یک حقوقدان گفت: بر اساس قانون استخدام کشوری، دولت می‌تواند دستور و یا درخواست جذب نیرو را اعلام کند ولی اختیار جذب نیروی خارج از چارچوب قانونی را ندارد.

“محمد رسولی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ قانون استخدامی کشور اظهار داشت: استخدام دولت عبارت از پذیرفتن شخصی به خدمت دولت در یکی از وزارتخانه‌ها یا موسسات دولتی است.

این حقوقدان افزود: بر اساس قانون استخدام کشوری، دولت می‌تواند دستور و یا درخواست جذب نیرو را اعلام کند ولی اختیار جذب نیروی خارج از چارچوب قانونی را ندارد.

رسولی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳۰ قانون استخدامی کشور، کلیه مشاغلی که وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی به آنها نیاز دارند به سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام می‌شود و این سازمان مکلف است کلیه مشاغل را بر اساس اهمیت وظایف و مسئولیت‌ها و شرایط تصدی از لحاظ معلومات و تجربه طبقه‌بندی و برای تخصیص به یکی از گروه‌های دوازده گانه مزبور به شوراشورای سازمان امور اداری و استخدامی کشور
پیشنهاد کند.

گفتنی است؛ چندی پیش رئیس جمهور استخدام ۱۵۰۰ نفر را به معاون اجرائی خود واگذار کرد که مجلس آن غیرقانونی ارزیابی کرد. قانون استخدامی کشوری بر یازده فصل و ۱۴۹ ماده و ۱۰۸ تبصره که به استناد ماده واحده مصوبه بیست و چهارم آذر ماه ۱۳۴۳ در تاریخ روز سه شنبه سی و یکم خرداد ماه ۱۳۴۵ شمسی به تصویب کمیسیون خاص مشترک مجلسین رسیده و قابل اجرا است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.