عدم تاثیر ویندوز ۸ در فروش رایانه و تبلت

۱۴م آذر ، مهر- براساس اعلام گروه ان پی دی به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ آمارگیری در زمینه فناوری اطلاعات، فروش رایانه های شخصی و تبلتها پس از آغاز فروش ویندوز ۸ هیچ افزایشی نداشته است و امیدهای مایکروسافت تحقق نیافته است.

در هفته سوم پس از ارائه ویندوز ۸ در بازار، فروش رایانه های شخصی و تبلتها ۲۱ درصد در مقایسه با همین دوره در سال قبل کاهش داشته است.

گروه ان‌پی‌دی (NPD Group) یکی از بزرگترین شرکتهای آمارگیری از فروش بازی‌های رایانه‌ای است و همواره گزارشاتی آماری را در عرصه فناوری اطلاعات ارائه می کند.

این شرکت در تازهترین آمار خود اعلام کرده است که هیچ نشانی از اینکه ویندوز ۸ شرایط را برای سازندگان رایانه ها سخت تر کرده وجود ندارد اما فروشهای ضعیف روند مستمری می باشند که در سراسر سال جاری ملاحظه شده اند.

به نظر می رسد که مشتریان آمریکایی بیشتر علاقمند به خرید تلفنهای هوشمند و تبلتها می باشند تا این که بخواهند دستگاه های رایانه شخصی خود را براساس آخرین مدلها تغییر دهند. امسال چندین شرکت سازنده تبلت، مدلهای تازه خود را عرضه کردند و اپل نیز مدل کوچکتری از آی پد خود ارائه کرده است.

شرکت مایکروسافت ویندوز ۸ را برای صفحات لمسی ارائه کرده است. این سیستم عامل تازه علاوه براین که ظاهر تازهی دارد برای لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی طراحی شده که بیشتر شبیه تبلتها کار می کنند.

شرکتهای سازندگان رایانه های شخصی به طور رسمی نسبت به ورود این سیستم عامل خوشبین بودند و تاحد قابل توجهی تمرکز خود را خط تولیددستگاه هایی متمرکز کردند که با این سیستم عامل کار کند، اما اکنون با رسیدن نقدهای مختلف از این سیستم عامل تازه آنها اندکی هوشیارتر شده اند.

استفان باکر تحلیلگر ان پی دی طی بیانیه ای اظهارداشت: چهار هفته است که از ورود ویندوز ۸ به بازار می گذرد، هنوز برای این که ضعف فروش بازار رایانه ویندوز ۸ را مقصر بدانیم زود است. هنوز فصل فروش پیش از ایام سال نو میلادی درپیش است، اما این مسئله روشن است که ویندوز ۸ نتوانسته نیروی محرک لازم برای فروش رایانه ها باشد.

درحال حاضر فروش لپ تاپهای ویندوز ۸ که صفحات لمسی دارند قابل قبول است و می تواند به افزایش فروش کمک کند، اما این فروش چندان چشمگیر نیست.

مایکروسافت اعلام کرده است که تاکنون ۴۰ میلیون مجوز برای ویندوز ۸ در ماه اول فروخته است اما این رقم دربرگیرنده تعداد فروشهای این شرکت به تولید کنندگان و سازندگان رایانه ها برای دستگاه هایی که هنوز به فروش نرسیده اند نیز می گردد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.