عدم تغییرقیمت نان‌ بربری فانتزی درماه رمضان

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌ حجیم خبر داد؛

با وجود افزایش ۳۰ درصدی قیمت آرد و گندم از سال گذشته تاکنون، ولی قیمت نان بربری که پرمصرف‌ترین نان‌ فانتزی به ویژه در ماه رمضان است را افزایش ندادیم و همان ۵۰۰ تومان باقی ‌مانده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «محمدجواد کرمی» با تاکید بر این که باید در رابطه با مصرف نان حجیم فرهنگ‌سازی شود، گفت: با توجه به این‌ که نان حجیم از نظر کیفیت، ماندگاری و مواد اولیه بسیار بهتر از نان سنتی است و در تهیه آن از حرارت غیرمستقیم استفاده شده و بدون جوش شیرین است، برای بیماری‌های گوارشی و روده بسیار مناسب است.
وی با بیان این که وقتی قیمت گندم و آرد اصلاح شد، طبیعی است که ما نیز در مواردی مثل بهبود دهنده، شکر یا روغن که در تهیه نان های فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش قیمت داشته باشیم، ابراز داشت: در بخش نان‌های فانتزی با توجه به انواع نان بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش نرخ صورت گرفته است.
رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در ادامه با بیان اینکه در تهران ۵۳۰ واحد و در کل کشور ۳۸۰۰ واحد نان‌های حجیم داریم، اظهار داشت: ما در زمینه مصرف نان‌های تیره و سبوس‌دار در حال فرهنگ‌سازی هستیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.