عذرخواهی قصاب نروژ از راست های افراطی/ ببخشید نتوانستم بیشتر بکشم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات “آندرس برینگ بریویک” معروف به قصاب نروژ که در اقدامی جنون آمیز در سال گذشته ۷۷ شهروند این کشور را کشت، دادخواست وکیل مدافع وی را رد کرد.

بر این اساس دادستان این دادگاه ادعای مطرح شده مبنی بر نداشتن سلامت روانی متهم در زمان ارتکاب حملات تروریستی مذکور را رد کرد.

 

“الیزابت آرنتسن” قاضی این دادگاه ضمن تاکید بر سلامت روانی بریویک اعلام کرد وی از سلامت کافی برای به عهده گیری مسئولیت و عواقب این اقدامات تروریستی برخوردار است.

 

در همین حال عامل حملات تروریستی سال گذشته در اسلو و جزیره اوتویا بدون ابراز ندامت از جنایات خود، از این که نتوانسته افراد بیشتری را در این حملات بکشد، ابراز تاسف کرد.

 

به این ترتیب امید وکیل قصاب نروژ برای رهانیدن وی از حبس ابد از بین رفت. این در حالی است که بریویک در جلسات بازپرسی خود به جرم خود اعتراف و اعلام کرده که این جنایات را برای توجه دادن افکار عمومی به فعالیت گروههای راست افراطی در اروپا موسوم به “شبه نظامیان ملی گرا” انجام داده است.

 

بریویک متهم به کشتار ۷۷ نفر طی دو اقدام تروریستی در جولای سال گذشته از جمله بمب گذاری در مرکز اداری اسلو و تیراندازی به سوی کمپ جوانان در جزیره اوتویا است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.