عذر بدتر از گناه برای جهاد نکاح

یک مسئول بلندپایه وزارت کشور تونس، تعداد زنانی را که از این کشور برای “جهاد نکاح” به سوریه رفته اند ۱۵ نفر اعلام کرد؛ این درحالی است که نهادهای غیردولتی تونس شمار این زنان را صدها نفر تخمین زده اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نقل از العالم،  یک مقام ارشد وزارت کشور تونس که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه، گفت: حداکثر ۱۵ زن تونسی برای مراقبت از شورشیان سوری و ارائه خدمات اجتماعی به گروه های مسلح به سوریه رفته اند، که در این میان بعضی از آن ها با عنوان “جهاد نکاح” مورد سوء استفاده اشخاص مسلح قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: ۴ نفر از این اشخاص به تونس بازگشته اند، یکی از آن ها باردار است و اعتراف کرده برای ارائه خدمات به گروه های مسلح به سوریه سفر کرده بود.

اظهارات این وزیر تونسی در خصوص سوء استفاده از دختران تونسی درحالی است که گروه ها و نهادهای غیر دولتی این کشور بارها در خصوص این پدیده شوم و فعالیت گروه های وابسته به القاعده برای فریب جوانان و دختران تونسی برای اعزام آنها به سوریه اخطار داده اند.

از سوی دیگر “بادیس الکوباکجی”، وکیل و رئیس انجمن غیر دولتی “کمک به تونسی های خارج کشور” به این خبرگزاری گفت: وزارت کشور تونس دربارهٔ این موضوع با شفافیت کامل سخن نمی گوید.

وی افزود: شخص وزیر کشور تعداد زنان تونسی را که به دنبال روابط غیر اخلاقی با گروه های مسلح در سوریه باردار شده و به تونس بازگشته اند، بیش از یک نفر اعلام کرده است.

الکوباکجی خاطرنشان کرد: این درحالی است که آمار وی مستند نیست و طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است صدها زن تونسی با عنوان جهاد نکاح در سوریه حضور داشته و دهها تن از آنها
تاکنون به تونس باز گشته اند.

الکوباکجی سن این اشخاص را بین ۱۷ تا ۳۰ سال اعلام کرد و گفت: بعضی از آن ها دانش آموز دبیرستانی بوده اند.

مسئول انجمن کمک به تونسی های خارج کشور در بیان وجه مشترک این اشخاص، افزود: اغلب آن ها به تازگی تحت تاثیر پایگاه اینترنتی های اینترنتی افراطی قرار گرفته و یا در بعضی اماکن شست و شوی مغزی شده اند.

بر اساس اطلاعاتی که بادیس الکوباکجی منتشر کرده است، اکثر این اشخاص بدون آگاهی اولیای خویش بطور مخفیانه به سوریه سفر کرده اند. آنها ابتدا به لیبی رفته و در آنجا با گذرنامه جعلی به ترکیه و سپس سوریه سفر کرده اند. مسیر بازگشت نیز به همین صورت از طریق ترکیه، و لیبی است و آنها سرانجام با گذرنامه اصلی خود از لیبی به تونس باز می گردند.

یک روزنامه تونسی ماه پیش اعلام کرده بود که حدود هزار زن تونسی به سوریه سفر کرده اند و حدود ۱۰۰ نفر از آن ها باردار به تونس بازگشته اند. در آن زمان یک مقام مسئول در وزارت کشور تونس این آمار را تخیلی خوانده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.