عراق اولین سری از جنگنده های اف – ۱۶ را تحویل می گیرد

عراق اولین سری از جنگنده های اف – ۱۶ را تحویل می گیرد

 ایرنا – مقامهای آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند: اولین سری از هواپیماهای جنگده اف – ۱۶ ساخت آمریکا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی به عراق تحویل داده می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، قرار داد فروش ۳۶ فروند از این هواپیماهای جنگنده آمریکایی به عراق به ارزش چندمیلیارددلار سال گذشته میلادی بین دوکشور منعقد شد و قراراست تمامی این تعداد جنگنده ظرف مدت دوسال به عراق تحویل شود.

این خبر درحالی منتشر شد که ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به عراق سفر کرده است.

مقامهای آمریکایی یاد شده که نخواستند نامشان افشا شود ، گفتند : اولین سری از هواپیماهای جنگنده اف – ۱۶ قراراست در ماه سپتامبر تحویل عراق شود.

این مقامات افزودند : آمریکا از قبل با این معامله ۱۲ میلیارد دلاری با عراق موافقت کرده است و این معامله شامل فروش تسلیحات و آموزش پرسنل نیز می شود.

مقامهای یاد شده همچنین گفتند: عراق برای خرید رادار و سیستم های دفاع هوایی از آمریکا ابراز تمایل کرده است.

در حالیکه اعلام شده است نیروهای امنیتی عراق قادر به تامین امنیت داخلی این کشور هستند ، با اینحال مقامات عراقی و آمریکایی اعلام کردند نیروهای عراقی قادر به حفاظت از حریم هوایی ، مرزهای خشکی و آبهای سرزمینی عراق نیستند.

تا سال گذشته میلادی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شدند ، نظامیان آمریکا در حفاظت از مرزهای هوایی ، خشکی و آبی عراق به این کشور کمک می کردند.

ژنرال دمپسی با نوری مالکی نخست وزیر و سپهبد باباکر زیباری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح عراق ملاقات و گفت وگو کرد.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.