عربستان؛ زمام امور در دستان بندر بن سلطان

سران عربستان سعودی که بیشتر آنها مسن هستند از وضع بد جسمانی رنج می برند و بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات این کشور زمام امور را در اختیار خود گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه خبری اینترنتی المنار فلسطین با اعلام این مطلب افزود: گزارش های رسیده از عربستان حاکی است آمریکا با ترکیب جدید حکومت سلطنتی در ریاض موافقت کرده است و بندر بن سلطان که با اسرائیل و سازمان اطلاعات آمریکا روابط بسیار خوبی دارد، این ترکیب جدید را اجرا خواهد کرد.
به نوشته این پایگاه خبری اینترنتی بندر بن سلطان همچنین شریک اسرائیل در اجرای حملات انفجاری و برخی ترورهاست.
برخی محافل سیاسی و دیپلماتیک آگاه گفتند: بندر بن سلطان منتظر مرگ عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان است تا زمام امور را به دست بگیرد و او را به برخی سازمان های امنیتی « خصوصی » و برخی شاهزادگان مرتبط با وی که آنها نیز با برخی سازمان های امنیتی خارجی روابط بسیار نزدیکی دارند، متکی می دانند.
این محافل گفتند بندر بن سلطان با توجه به وضع جسمانی بسیار بد پادشاه، ولیعهد و وزیر خارجه عربستان، برای کنترل بر حکومت برنامه ریزی می کند.
به گفته این منابع بندر بن سلطان با بهره برداری از بیماری پادشاه تغییراتی را ایجاد کرده، شماری را از سمت هایشان به ویژه در سازمان اطلاعات  کنار گذاشته است و توانسته یکی از شاهزاده ها را که معاونش بود، برکنار کند .
این محافل افزودند: بندر بن سلطان با شماری از سران کشورهای همسایه روابط اطلاعاتی نزدیکی برقرار کرده است و این کشورها نیز با  اسرائیل، هماهنگی و فعالیت های مشترک دارند و این بخشی از کارهای بندر بن سلطان برای کنترل حکومت با حمایت اطلاعاتی آمریکاست.
این محافل فاش کردند بندر بن سلطان به سوی اعلام عربستان به عنوان یک کشور سلفی وهابی که در بسیاری از کشورها، شاخه های مورد حمایت مالی ریاض دارد، حرکت می کند و این شاخه‌ها نیز گروه های سلفیه وهابی تروریستی هستند که برنامه های مشکوکی دارند و برنامه های آنها نیز در نهایت به نفع برنامه و طرح های آمریکا و صهیونیسم در منطقه است.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.