عربستان iبه دنبال تضعیف دولت شیعه عراق است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

یک کارشناس مسائل عراق گفت: دیدار طارق الهاشمی با پادشاه عربستان در جهت حمایت از اپوزیسیون سنی عراق و تضعیف دولت شیعه‌ این کشور است.

جعفر حق پناه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه دیدار طارق‌الهاشمی با ملک عبدالله؛ پادشاه عربستان اظهار داشت: پس از سقوط حزب بعث عراق و خلع نیروهای عرب سنی از قدرت همواره کشورهای عربی iبه دنبال تضعیف دولت شیعه می باشند و دیدار مقامات ارشد و بلند پایه‌ این کشور با طارق الهاشمی در جهتی این هدف صورت گرفته است.

وی تصریح نمود: این دیدار از یک سو اخطاری برای دولت مالکی مبنی بر مخالفت عربستان با رژیم سیاسی عراق و از سوی دیگر نوعی پشتوانه و دلگرمی برای نیروهای اپوزیسیون سنی در این کشور است.

حق پناه با اشاره iبه دلایل حمایت عربستان از طارق الهاشمی افزود: با توجه iبه آسیب پذیری عربستان در برابر تهدید نیروهای رادیکال عراق که می‌توانند سبب بحران سیاسی و امنیت داخلی در این کشور شوند بیشتر iبه حمایت از نیروهای سیاسی متعادل که مشی مسلحانه و رادیکال ندارند می‌پردازد و طارق الهاشمی نیز جزئی از این نیروهاست لذا قدرت گرفتن نیروهای سنی سبب تضعیف دولت شیعه خواهد شد.

این کارشناس مسائل عراق در پایان خاطر نشان نمود: عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی با حمایت از اپوزیسیون سنی عراق iبه دنبال تضعیف قدرت شیعه در این کشور می باشند تا شاید بتوانند حیطه‌ نفوذ خود را در عراق و منطقه مجدداً احیا نمایند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.