عرضه آثار ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانفکورت محدود به یک ناشر نخواهد بود

محمد عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور نشر ایران در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در مهرماه آتی گفت: کارهای اصلی برای حضور ایران در این نمایشگاه از جمله ثبت نام و رزرو غرفه، صورت گرفته و در حال طی کردن الزامات اجرایی اخذ ویزا برای مسئولان اجرایی حاضر در این رویداد هستیم.

وی با بیان اینکه امسال هم مانند سال‌های قبل تعدادی از ناشران ایرانی به صورت مستقل در این نمایشگاه بین‌المللی حضور خواهند داشت، افزود: دقیقاً نمی‌توان از تعداد این ناشران آماری ارائه کرد اما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب فرانفکورت غرفه دارد و امسال نحوه حضور کشورمان متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در توضیح این تفاوت‌ها یادآور شد: ما برای حضور هر چه موثرتر کشورمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سعی می‌کنیم بین ناشرانی که به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، هماهنگی ایجاد کنیم.

عظیمی همچنین گفت: امسال برخلاف سال‌های قبل که عمدتاً آثار یک ناشر (تکا) در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نمایش گذاشته می‌شد، سعی خواهیم کرد برآیند نشر ایران و در واقع بهترین آثار که عمدتاً حائزین جوایز ملی مثل کتاب سال و جایزه جلال آل‌احمد هستند، به معرض دید بازدیدکنندگان از نمایشگاه گذاشته شود.

وی وعده داد: بیشترین تلاشمان را خواهیم کرد تا زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌های مرتبط با مبادله حقوق ناشران ایرانی را با ناشران خارجی فراهم کنیم. برنامه دیگر ما در همین راستا انعقاد قراردادهایی برای ترجمه آثار برتر ایرانی به زبان‌‌های مختلف است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی همچنین درباره مسئولان دولتی که در نمایشگاه شصت و چهارم کتاب فرانکفورت حضور خواهند یافت، گفت: اطلاعی از سطح مقاماتی که از ایران در این نمایشگاه حاضر هستند، ندارم اما کسانی که به نمایندگی از ایران و از جانب موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به فرانفکورت خواهند رفت، عمدتاً مسئولان اجرایی هستند.

عظیمی در پاسخ به اینکه «آیا تاکنون مشکلی برای اخذ ویزا از طرف کشور آلمان برای مسافران ایرانی نمایشگاه کتاب فرانفکفورت به وجود آمده است یا خیر؟» تاکید کرد: تا این لحظه وقت مصاحبه را گرفته‌ایم و به مرور افرادی که نیازمند اخذ روادید هستند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. فکر نمی‌کنم در این زمینه مشکلی به وجود بیاید.

به گفته این مقام مسئول، فضای نشر ایران در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانفکورت به نسبت سال قبل دو برابر شده و امکان نمایش آثار برتر حوزه‌های مختلف از جمله کودک و نوجوان در این رویداد بی‌المللی فراهم است.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر امسال (۶ تا ۱۰ مهر) برگزار می‌شود. امسال نیوزلند میزبان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.