عرضه بلوک تولید نیروی برق سنندج در فرابورس

معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران گفت: سازمان خصوصی­سازی۱۰۰ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق سنندج را فردا، یکشنبه ۱۵ مرداد به صورت یک جا ونقد از طریق فرابورس در بازار پایه عرضه می کند.

حسن محمدتبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: تعداد سهام مورد عرضه تولید نیروی برق سنندج ۲۲۰ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۷۴ سهم که تعداد ۲۰۹  میلیون و ۹۲۲ هزار و ۳۳۰ سهم آن بلوکی و ۱۱ میلیون و ۴۸  هزار و ۵۴۴ سهم آن ترجیحی معادل ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم آن ۲۲ هزار و ۸۲۱ ریال و ارزش کل آن ۵۰۴۲ میلیارد و ۷۷۵  میلیون و ۵۶۹  هزار ریال تعیین شده است.

محمدتبار با اشاره به اینکه عرضه­ به صورت یکجا و در بازار پایه و با شرایط نقد است گفت: کارگزاران می بایست معادل ۳ درصد ارزش پایه معادل ۱۵۱ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ۲۶۷ هزار و ۷۰ ریال به عنوان سپرده حضور در رقابت را بصورت نقد و یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و بر حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل نموده و تاییدیه شرکت مربوط را به مدیریت بازار فرابورس ارائه نمایند.

وی در ادامه گفت: کارگزار خریدار مکلف است حداکثر ظرف مهلت ۹ روز کاری پس از انجام معامله، نسبت به واریز ثمن معامله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام نماید. این موضوع برای ذینفع رد دیون نیز صادق است.

وی در ادامه یاد آور شد: قیمت تولید نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریدار ملزم به رعایت آن است. همچنین خریدار نیروگاه متعهد می شود، تعهدات شرکت های برق منطقه ای ذیربط و یا مالکین آنها در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه نموده و اجرای مفاد آنها را تقبل نماید و همچنین هزینه های نگهداری نیروگاه از مقطع واگذاری نیروگاه تا زمان تحویل و تحول را پرداخت نماید.

محمد تبار تصریح کرد: هر گونه سفارشات انجام شده که در ارزیابی نیروگاه توسط کارشناس رسمی منظور نشده و بعد از تاریخ ارزیابی تا مقطع واگذاری اضافه و یا هنوز تحویل نشده و توسط مالک قبلی پرداخت شده است، خریدار ملزم به پرداخت ارزش کارشناسی آن به مالک قبلی خواهد بود.

معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران تاکید کرد: طرح توسعه سیکل ترکیبی سنندج شامل ۲ واحد بخار در مجاورت نیروگاه گازی موجود در سنندج در حال احداث است که ارزش جاری آن در ارزش گذاری سهام شرکت مذکور لحاظ شده است.

وی در پایان خاطر نشان شد: هرگونه ادعاهای نهادهای دولتی از قبیل سازمان بیمه تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و غیره تا زمان واگذاری نیروگاه به عهده مالک قبلی خواهد بود./عب

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.