عرضه قطره‌چکانی مرغ دولتی/صفها طولانی تر می شود

بر اساس اطلاعات دریافتی، امروز در شهر تهران فقط ۵٫۵ تن مرغ دولتی عرضه شده است.

در حالی که درباره عرضه مرغ با قیمت ۴۶۵۰ تومان در هر کیلوگرم اطلاع رسانی گسترده ای توسط بخش‌های مختلف وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت صورت گرفته، آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه ۱۲۴ نشان می‌دهد که مراکز عرضه کننده این کالا هر روز در حال کاهش‌اند.

بر این اساس در روز نخست اجرای این طرح، ۳۲ مرکز مرغ دولتی عرضه می‌کردند، اما دو روز بعد این تعداد به ۲۴ مرکز کاهش یافت. امروز (سه شنبه) تعداد مراکز عرضه کننده مرغ با قیمت مصوب ۴۶۵۰ تومان به ۱۱ مرکز رسیده است.

همچنین هر کدام از این مراکز فقط ۵۰۰ کیلوگرم مرغ با قیمت دولتی عرضه می‌کنند. در واقع برای همه شهر تهران امروز فقط ۵۵۰۰ کیلیوگرم مرغ تخصیص یافته است.

مشاهدات خبرنگارما از برخی مراکز توزیع مرغ نشان می‌دهد که هر روز عده زیادی برای دریافت مرغ دولتی به این مراکز مراجعه می‌کنند و صف‌های طویلی تشکیل می‌شود.

از سوی دیگر به هر مراجعه کننده بیش از سه عدد مرغ تحویل داده نمی‌شود و به همین دلیل عده زیادی از مردم نمی‌توانند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. از آن سو نیز مشخص نیست کسانی که در این صف‌ها برای دریافت مرغ ایستاده‌اند، از روی نیاز واقعی این کار را می‌کنند یا این‌که عوامل فروش مرغ در فروشگاه‌های آزاد هستند.

پیش از این مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به ایسنا گفته بود که در حال حاضر نیاز سه ماه آینده کشور به نهاده های دامی و همچنین طیور تامین شده است و دامداران و مرغداران می توانند برای دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

مصیب محمدیان شمالی با اشاره به این که بر اساس تفاهم امضا شده، تولیدکنندگان باید یک کیلوگرم مرغ به ازای ۲٫۵ کیلوگرم کنجاله دریافتی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند، افزوده بود که طی هفته جاری دو کشتی حاوی سویا با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن تخلیه و بر اساس نیاز استانها توزیع خواهد شد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.