عروق کرونر شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور است

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۰۱:۰۶:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- یک متخصص قلب و عروق، عروق کرونر را شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، همایونفر، گفت: قلب انسان، عضله ای است که در تمام دوران زندگی، هرگز فعالیتش متوقف نمی شود و برای این تلاش بدون وقفه، نیاز به اکسیژن دارد و این اکسیژن از طریق جریان خون سرخرگی حمل می شود و سرخرگ هایی که اکسیژن را برای عضله ی قلب تامین می کنند، “عروق کرونر” نام دارند.
وی افزود: این بیماری وابسته به جنس افراد بوده و ماهیت ژنتیکی دارد که طی پروسه‌ای طولانی غالبا در مردان ظهور و بروز می‌کند.
وی تأکید کرد: برخی از عوامل نظیر سیگار، افزایش فشار خون، قند خون و چربی در ایجاد عروق کرونر مؤثر است لذا می‌توان با تغییر شیوه زندگی و سوق دادن افراد به ورزش و فعالیت بیشتر مانع ایجاد این بیماری شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: فست فودها به دلیل حجم بالای نمک و سرخ شدگی نقش به‌سزایی را در شکل گیری عروق کرونر ایفا می‌کنند و یکی از مهمترین دلایل رشد این بیماری افزایش استفاده از فست فودها در کشورهای در حال توسعه است.
وی افزود: طبق آمار کشورهای غربی با آموزش های ارائه شده استفاده از فست فودها را محدود کرده‌اند اما در حال حاضر فعالیت برندهای معروف موجب انتقال انواع غذاهای سریع به کشورهای جهان سوم شده است.
همایونفر در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش سکته‌های قلبی اظهار داشت: بی‌تحرکی، استرس‌های اجتماعی، عدم رعایت رژیم غذایی و بیماری‌های فشار خون، قند و چربی خون از مهمتربن دلایل ایجاد سکته های قلبی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۳۰۶۱۶۰۶۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.