عزم راسخ دولت برای نوسازی ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان قم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران گفت: در سال های اخیر با افزایش بسته های حمایتی دولت در نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری، شاهد رشد روزافزون آبادانی در این مناطق هستیم .

مجید کیان پوردرگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و۳۳۷ هکتار بافت فرسوده در استان قم شناسایی شده است ،گفت : با هماهنگی شهرداری قم،‌ عوارض تراکم پروانه های نوسازی منازل مسکونی واقع در بافت فرسوده رایگان بوده و نیز سازمان نظام مهندسی موافقت نموده است تا ۲۰ درصد در عملیات نظام مهندسی در طراحی و نظارت نقشه ها تخفیف ارائه دهد.

وی در ادامه افزود : در سال های اخیر با افزایش بسته های حمایتی دولت در نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری شاهد رشد روزافزون آبادانی در این مناطق هستیم .

کیان پور از افزایش وام تسهیلات نوسازی به میزان ۳۰میلیون تومانی در بافت های فرسوده شهری در سال آینده خبرداد ،گفت: به اشخاص واجد شرایط فرم (ج)‌ سبز و سرپرست خانواده وام ۷ درصدی و اگر فردی این شرایط را نداشته باشد وام ۱۵ درصدی تعلق می گیرد.

معاون وزیر راه و شهر سازی همچنین نحوه اطلاع رسانی به مردم برای دریافت بسته های حمایتی فوق در سال ۹۱ را از طریق ارسال پیامک برای ساکنین بافت فرسوده جهت اطلاع رسانی، نصب بنر در سطح شهر،‌ اجرای طرح چهره به چهره درب منازل واقع در بافت و برگزاری جلسات آموزش ساکنان و … بیان نمود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران خاطر نشان کرد : رسیدگی به مشکلات و معضلات بافت فرسوده شهری و برطرف کردن آنها از مباحث مهم شهری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.