عضو انجمن قطعه سازان مطرح کرد: جلوگیری از چینی شدن صنعت خودروسازی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

عضو انجمن قطعه سازان مطرح کرد: جلوگیری از چینی شدن صنعت خودروسازی

عضو انجمن قطعه سازان مطرح کرد:
جلوگیری از چینی شدن صنعت خودروسازی

ممتازنیوز: عضو انجمن قطعه سازان گفت: چنانچه واردات قطعه از کشور چین به صورت CKD باشد به ضرر خودروسازی کشور است.

ابوالقاسم آروند در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز جهت تولید خودرو از طریق واردات تأمین می شود و جهت مقابله با تحریم ها این ضرورت وجود دارد که خودروسازان و قطعه سازان تمام تلاش خود را جهت داخلی سازی به کار گیرند.
وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه واردات قطعه از چین تنها برای مدت اندک و به منظور گذر از بحران های کنونی و ساماندهی ساخت داخل باشد، اقدام مناسبی است اما اگر همانند گذشته و همکاری با کشورهایی نظیر فرانسه باشد کمکی به صنعت خودروسازی نخواهد کرد.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها به هیچ عنوان امکان همکاری با شرکت های کره ای و ژاپنی نظیر کیا، هیوندای و تویوتا وجود ندارد.
وی متذکر شد: خودروهای تولیدی کشور چین در دو دسته قرار می گیرند. نوع اول برندهای بین المللی هستند که حاضر به همکاری با کشور ما نخواهند شد و دسته دوم برندهای داخلی کشور چین است که ما ناچار به همکاری با آنها هستیم اما این همکاری نباید مانند فعالیت هایی باشد که از ۴۰ سال پیش تا کنون صورت گرفته بلکه باید به صورت مقطعی و تنها جهت عبور از بحران ها باشد.
عضو انجمن قطعه سازان تأکید کرد: خودروسازی کشور ما به هیچ عنوان نباید چینی شود لذا بایستی تمام تلاش خود را جهت داخلی سازی و رسیدن به خودکفایی به کار گیریم.
آروند در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت کالاهایی که از چین خریداری می شود به برند آنها بستگی دارد لذا این ضرورت وجود دارد که انتخاب برندها با نهایت دقت صورت گیرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.