عضو جدید خانواده‌ی GTX 600 کارت گرافیک های انویدیا یا GTX 650 Ti عرضه شد

انویدیا تدریجاً مدل‌های مختلف خانواده‌ی کپلر کارت گرافیک‌های خود را رونمایی می‌کند و امروز هم نوبت به GTX 650 Ti رسده است. این کارت گرافیک هم با معماری خوب کپلر طراحی و تولید شده است.

در تولید چیپ پردازنده از سیلیکون ۲۸ نانومتری GK106 استفاده شده است، ۷۶۸ هسته‌ی CUDA، ۶۴ واحد بافت یا TMU و ۱۶ اپراتور شبکه‌ای پیکسل یا ROP در آن دیده می‌شود و در کنار چیپ پردازنده، حافظه‌ای با واسط ۱۲۸ بیتی و از نوع GDDR5 فعالیت می‌کند.

GTX 650 Ti به عنوان یک کارت گرافیک رده پایین سری ۶۰۰ فاقد GPU Boost است، سرعت هسته ۹۲۵ مگاهرتز و سرعت حافظه ۱۳۵۰ مگاهرتز (به طور موثر یا ۵٫۴ گیگاهرتز) است.

انویدیا حافظه‌ی ۱ گیگابایتی را برای طراحی استفاده کرده ولی دیگر تولیدکنندگان احتمالاً گزینه‌های بیشتری مثل ۲ گیگابایت، در اختیار مشتری قرار می‌دهند. در برد مرجع از رگولاتر ۲+۱ فاز ولتاژ (VRM) استفاده شده است که برق مورد نیاز را از یک پورت ۶ پین PCIe دریافت می‌نماید.

خروجی ویدیویی این کارت گرافیک، ۲ عدد پورت DVI و یک پورت HDMI نسخه‌ی ۱٫۴a می‌باشد. دیگر تولیدکنندگان می‌توانند برد دلخواه خود را با مشخصات و تجهیزات متفاوت عرضه کنند.

قیمت مدل مرجع (که انویدیا طراحی می‌کند) ۱۴۹٫۹۹ دلار آمریکا است.

منبع: techpowerup

مطالب مرتبط

  • بررسی کارت گرافیک جدید GTX 660 Ti محصول EVGA ،MSI ،Gigabyte و ASUS
  • NVIDIA دو مدل دیگر از کارت گرافیک‌های کپلری ارزان قیمت با نام های GTX 650 و GTX 660 را عرضه کرد
  • اطلاعاتی در مورد نسل بعدی کارت گرافیک‌های NVIDIA و معماری Maxwell
  • کاهش قیمت کارت گرافیک‌های رده اول AMD
  • ۶ ماه تا عرضه‌ی اولین کارت گرافیک‌های ۲ هسته‌ای سری AMD HD 7000 با سیلیکون‌های ۲۸ نانومتری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.