عضو کمیسیون: طرح صیانت تصویب شد / سخنگوی هیات رئیسه مجلس: طرح صیانت از دستور کار خارج شده است

دوگانگی صحبت‌های نمایندگان مجلس ادامه دارد و درحالیکه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی از تصویب طرح صیانت از فضای مجازی خبر داده است، سخنگوی هیات رئیسه مجلس می‌گوید این طرح از دستور کار خارج شده است.

عضو کمیسیون: طرح صیانت تصویب شد / سخنگوی هیات رئیسه مجلس: طرح صیانت از دستور کار خارج شده است

به گزارش ممتاز نیوز، به نظر می‌رسد تصویب چراغ خاموش طرح صیانت و راه اندازی اینترنت طبقاتی چند وقتی است کلید خورده است.

طرح صیانت تصویب شده است

نوروزی اعلام کرد: براساس مصوبه کمیسیون مشترک این طرح تصویب شده و همین روزها به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

او افزود: جزئیات این طرح در جلسات گوناگون بررسی شد و بسیاری از موارد آن که دارای ایراد بود تعدیل شد. عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت برگزاری جلسات مربوط به این طرح عنوان کرد: طرح صیانت ذیل اصل ۸۵ است و جزئیاتش نیز در کمیسیون مشترک بررسی شد.

چندی پیش نیز آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با فارس، پیرامون آخرین وضعیت اجرایی شدن طرح صیانت با اشاره به اینکه این طرح در مجلس به نظارت بر قانون و تنظیم مقررات فضای مجازی تغییر شکل داده از انجام مراحل پایانی این طرح خبر داد.

او درباره پلفترم‌های فیلترشده نیز عنوان کرد: همان‎طور که می‎دانیم پلتفرم‌های توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و واتس‎آپ در اختیار افرادی در بیرون کشور است و آنها هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

در زمینه محدودیت فضای مجازی کمیسیون مشترک با حضور متخصصان و افراد صاحب‌نظر داریم و مسئله با حساسیت فراوان در حال پیگیری است تا تنظیم مقررات درست داشته باشیم. پلتفرم‎های واتس‎آپ، اینستاگرام و توئیتر نمی‌‎توانند از خارج کشور هر گونه که می‌خواهند مدیریت شوند و هیچ جای دنیا نیز این وضعیت وجود ندارد.

طرح صیانت تصویب نشده و از دستور کار خارج شده است

سیدنظام‌الدین موسوی در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر تصویب طرح صیانت و ارسال آن به شورای نگهبان، گفت؛ چنین موضوعی صحت ندارد؛ طرح صیانت از دستور کار مجلس خارج شده است؛ بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، هیچ طرحی بدون مصوبه در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: البته مجلس هماهنگ با شورای عالی فضای مجازی در صورت نیاز، قوانین لازم برای فضای مجازی را تصویب خواهد کرد؛  اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد مثل همیشه هر مصوبه‌ای در این زمینه به‌صورت شفاف و علنی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.