عطردرمانی در درمان ۱۰۰ بیماری و اختلال موثر است

مطالعات مختلف نشان می دهد که عطر درمانی و استفاده از روغن های معطر، در درمان ۱۰۰ بیماری و اختلال جسمی و روحی روانی موثر است.

سپهر کامیاب، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پوست بزرگترین اندام بدن است و به دلیل اینکه بر روی سطح بیرونی بدن قرار گرفته است، به اشکال گوناگون در معرض آسیب های مختلف فیزیکی، شیمیایی، قرار دارد.

وی با بیان اینکه روش ها و راهکارهای متعددی برای درمان بیماری های پوستی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از روش هایی که در درمان این بیماری های می تواند بسیار موثر باشد و البته کمتر مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از عطر و روغن های خوش بو است.

کامیاب با اشاره به اینکه استفاده از روغن های معطر علاوه بر مشکلات پوستی برای درمان ده ها بیماری غیر پوستی نیز موثر است تاکید کرد: مطالعات مختلف نشان می دهد که عطر درمانی و استفاده از روغن های معطر، در درمان ۱۰۰ بیماری و اختلال جسمی و روحی، روانی موثر است .

وی گفت: بسیاری از انواع زخم ها، سوختگی ها، بثورات پوستی، ورم ها، جوش های پوستی، اگزما، درماتیت و برخی دیگر از مشکلات پوستی با استفاده از روش های عطر درمانی و روغن های معطر قابل پیشگیری یادرمان هستند.

کامیاب یاد آور شد: بسیاری دیگر از مشکلات و بیماری ها همچون اختلالات تنفسی، گوارشی، عضلانی، مفصلی و بیماری های روحی – روانی نیز با استفاده از عطر درمانی قابل کنترل و درمان هستند.

وی خاطر نشان کرد: از روش عطر درمانی به صورت خوراکی، استنشاقی و موضعی می توان استفاده کرد که برای هر کدام از مشکلات و بیماری های که می توان با این روش درمان کرد، باید به متخصص و پزشک معالج مربوط به آن بیماری مراجعه و در خصوص نوع، زمان و میزان استفاده از روش فوق با وی مشورت کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.