عفو بعضی از زندانیان در عید غدیر

تعیین وکیل برای دو زن زندانی در مالزی

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر دادگستری گفت: در عید غدیر زندانیانی از گروه‌های مختلف مورد عفو قرار می‌گیرند.

خبرنگاری در ادامه سوال کرد که آیا این عفو شامل زندانیان امنیتی نیز می‌شود؟ که وی با تایید این موضوع، گفت: زندانیانی از گروه‌های مختلف شامل عفو قرار می‌گیرند.

وی در مورد پرونده بعضی از زندانیان سیاسی از جمله مجید توکلی که گفته می‌شود تاکنون از مرخصی برخوردار نبوده است، گفت: در مورد پرونده خاصی نظر نمی‌دهم.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به چگونگی فرایند عفو زندانیان و برخورداری آن‌ها از مرخصی گفت: ارایه مرخصی و عفو به زندانیان در مورد تعدادی از زندانیان از گروه‌های مختلف اعمال شده و قوه قضاییه با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

وزیر دادگستری در مورد وضعیت زندانیان ایرانی در خارج از کشور، گفت: دولت تاکید دارد که از حقوق اتباع خود دفاع کند، حتی اگر مجرم باشند و ما تلاش داریم که زمینه‌ای فراهم شود که آن‌ها دوران زندان خود را در داخل کشور طی کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های این موضوع گفت: ما با کشورهای بسیاری قرارداد استرداد زندانیان را داریم و دولت بر حقوق اتباع خود در کشورهای مختلف تاکید دارد.

پورمحمدی در مورد وضعیت دو زن زندانی که به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: پرونده آن‌ها در حال پیگیری است، وکیل برای آن‌ها گرفته شده و تلاش داریم به خانواده آن‌ها کمک کنیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.