عقب ماندگی های تولید تجهیزات دندانپزشکی باید جبران شود

ˈاحمد شیبانیˈ روز پنجشنبه در نخستین نشست دست اندرکاران تولیدات ملی مواد و تجهیزات دندانپزشکی افزود: تمام سیاست های اعمال شده در عرصه تولید دارو که موجب رونق تولیدات داخلی شد و ایران را از نظر تولیدات بایوتک دارویی به جایگاه اول منطقه، سوم آسیا و دوازدهم دنیا رساند باید در بخش تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی نیز اعمال شده و موجب رونق این صنعت مهم شود.

وی اعلام کرد: هم اکنون حدودد ۱۱۵ قلم مواد و تجهیزات دندانپزشکی در کشور تولید می شودکه تنها تولید هفت قلم آن، ۲۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال برای کشور دارد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد باید ضوابط، دستور العمل ها و در صورت نیاز آیین نامه های رونق تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی را تدوین کنیم تا راه برای آینده باز شود.

ˈمصطفی قانعیˈمعاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت نیز دراین نشست گفت: این وزارتخانه از تولیدات تجهیزات پزشکی مبتنی بر دانش، حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد ما از صنعت دانش بنیانˈ حمایت همه جانبه ای می کنیم به ویژه آنکه در شرایط تحریم باید از این فرصت برای رونق تولیدات داخلی استفاده کرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تحقیقات از ۵۰۰ شرکت معتبر بین المللی نشان می دهد محصول هیچ شرکتی قابل رقابت بین المللی نیست مگر اینکه بر پایه دانش باشد.

قانعی در ادامه با اشاره به جایگاه تولید علم ایران در جهان گفت: پیش از این، رتبه علمی ایران از کشور فیجی هم پایین تر بود اما هم اکنون جزو برترین کشورهای دنیا در این زمینه بوده و از کشورهای چین، هند و روسیه در تولید برخی محصولات نظام سلامت ، جلو هستیم.

اجتمام**۹۱۸۵**۱۵۹۰

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.