عقب نشینی بیشتر آمریکا از تحریم های نفتی علیه ایران / چین و سنگاپور هم از ایران نفت می خرند

منابع خبری به خبرگزاری رویترز گفتند، قرار است دولت ‘بارک اوباما’ رییس جمهوری آمریکا در آینده ای بسیار نزدیک، چین و سنگاپور را به لیست استثنائات مجازات واردات نفت از ایران اضافه کند که این اقدام به نوعی عقب نشینی در تحریم های نفتی یک جانبه علیه ایران به حساب می آید.
یک منبع دولتی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: احتمالا باید امروز این موضوع اعلام شود که سنگاپور و چین که بزرگترین وارد کننده نفت از ایران است، از مجازات های آمریکا برای واردات نفت از ایران مستثنی شوند.
اوایل ماه جاری میلادی آمریکا هفت کشور هند، کره جنوبی ، ترکیه ، تایوان ، مالزی ، آفریقای جنوبی و سریلانکا را از این مجازات ها مستثنی کرد.
واشنگتن همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی به ۱۰ کشور دیگر عمدتا اروپایی به همراه ژاپن اجازه واردات نفت از ایران را داد. این ۱۰ کشور اروپایی که واردات نفت از ایران را کاهش داده و از تحریم‌های آمریکا معاف شده‌اند، شامل بلژیک، انگلیس، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا هستند.
کشورهای غربی به رهبری آمریکا بارها تلاش کرده اند به منظور اخلال و کارشکنی در پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، مانع از خرید نفت خام ایران از سوی دیگر کشورهای جهان شوند.
بر این اساس، قانونی که در دسامبر سال گذشته میلادی به تصویب کنگره آمریکا رسید، بر این موضوع تاکید کرده که کشورهایی که همچنان به واردات نفت از ایران ادامه دهند، از تاریخ ۲۸ ژوئن (امروز) مورد تحریم های یکجانبه آمریکا قرار می گیرند و از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم می شوند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.