عقد قرار داد دو ساله،افزایش ضریب اطمینان مستاجر را به دنبال دارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: عقد قرار داد دو ساله به دلیل نداشتن نگرانی برای سال آتی ضریب اطمینان را برای مستاجر افزایش می دهد.

باقر میلانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عقد قرارداد مدت دار موجب افزایش ضریب اطمینان مستاجر می شود،  اظهار داشت: عقد قرارداد دو ساله مزایای زیادی برای مستاجران دارد که یکی از آنها اطمینان از داشتن سرپناه و جلوگیری از پرداخت هزینه های جانبی برای سال آتی است.

وی در ادامه افزود: این حالت رضایت مستاجر را به همراه وارد تا اینکه سالانه مجبور به تمدید قرارداد و یا در پی یافتن سرپناه یا قرارداد جدید باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با این تفاسیر موجران نیز به اندازه کافی به اوضاع اجاره واقف هستند و برای عقد قرارداد دو یا چند ساله با یک مستاجر فکر تورم و افزایش نرخ در سال آینده را هم می کنند.

بنابراین در عقد این قراردادها، مالک و مستاجر بر سر یک نرخ واحد به توافق می رسند که در این صورت هزینه های جانبی برای هر دو طرف معامله کاهش پیدا می کند.

میلانی پایین بودن توان مالی برخی مستاجران را عاملی بر تردید موجران برای انعقاد قرارداد دو ساله عنوان کرد و افزود: توان مالی مستاجر موجب می شود تا موجر از بستن قرارداد دو ساله با یک مستاجر خودداری کند اما اگر موجب این اطمینان را از مستاجر خود حاصل کند که وی توان پرداخت اجاره ماهیانه خود را دارد به طور حتم مالک نیز به عقد چنین قراردادهای بلندمدتی رضایت بیشتری دارد.

این کارشناس اقتصادی در پایان، عقد این قراردادها را برای هر دو طرف رضایت بخش عنوان کرد و افزود: قراردادهای دو ساله علاوه بر افزایش ضریب اطمینان برای طرفین معامله، موجب کاهش تورم در بازار می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.