علامه نابلسی نسبت به ایجاد فتنه توسط آمریکا در لبنان هشدار داد

به گزارش ایرنا، شیخ عفیف نابلسی رییس حوزه علمیه حضرت زهرا (س) در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان روز چهارشنبه طی سخنانی نسبت به تلاش برخی افراد در انتقال بحران های خارجی به داخل لبنان و ایجاد فتنه های مذهبی و طایفی در این کشور هشدار داد.

وی گفت: با مشاهده سیر تحولات جهان عرب، نگرانی و دغدغه مردم در انتقال بی نظمی و بی ثباتی منطقه به لبنان که خود درگیر مسایل سیاسی، امنیتی و اجتماعی بی شماری است؛ بیشتر می شود.

نابلسی تصریح کرد: ما از دستگاه های امنیتی و ارتش لبنان می خواهیم تدابیر شدیدی در برابر اقدام این گروه ها و افراد که درصدد ایجاد آشوب و بی ثباتی در لبنان هستند، اتخاذ کند.

این چهره بارز شیعی در جنوب لبنان تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم استقرار و ثبات لبنان توسط آمریکا و عوامل آن در منطقه دستخوش تغییر و بی ثباتی شود.

نابلسی با اشاره به تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان اظهارداشت: رژیم صهیونیستی همچنان به تحرکات و تجاوزات نظامی خود علیه لبنان، بدون هیچ گونه واکنشی از سوی مقامات و مسئولان لبنانی ادامه می دهد؛ گویی اینکه این مسئولان ،دشمن اصلی را فراموش کرده اند و به سوی ایجاد دشمنی با سوریه تغییر موضع داده اند.

وی افزود: غافل شدن مسئولان لبنانی از توطئه های رِژیم صهیونیستی، عملا به وحدت، امنیت و آسایش مردم این کشور ضربه وارد می کند.

این عالم شیعی لبنان با اشاره به تدوین قانون جدید انتخابات پارلمانی لبنان گفت: ما از قانونی حمایت می‌کنیم که گرایش های ملی را در لبنان تقویت کند و اختلاف های طایفی و مذهبی میان گروه های لبنانی را از بین ببرد.

وی با اشاره به تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت: چرا تاکنون هیچ گونه واکنش عربی یا بین المللی نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بیان نشده و این در حالی است که این تجاوزات جلوی دید مجامع بین المللی صورت می گیرد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰* ۵۳۶ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.