علت اصلی محبوبیت مطهری

علت اصلی محبوبیت مطهری

علت اصلی محبوبیت مطهری

علت اصلی محبوبیت مطهری

اگر علت برخوردهایی که با دکتر مطهری صورت می‌گیرد بررسی شود، می‌توان عمده دلایلی که باعث برخوردهای متفاوت با وی می‌شود را مواضع شجاعانه ایشان دانست. آقای مطهری از نمایندگان شجاع و فعال در عرصه سیاسی کشور هستند

جریان مخالف آقای مطهری همان جریانی است که هشت سال قدرت اجرایی را در دست داشتند. انتخابات سال ۹۲ مانند نورافکن عمل کرد و بعد از این انتخابات جامعه و افکار عمومی با واقعیت‌های به وجود آمده در دوران آن‌ها آشنا شده است بنابراین مردم باید به درستی با این جریان آشنا شوند. این جریان توان پاسخگویی در مورد عملکرد خود را ندارد، و قصد دارد مخالفین خود را مرعوب کند و احساس می‌کند اگر در مقابل دکتر مطهری کاری نکند او جلوتر می‌رود.

 

لذا در استان فارس به ماشین حامل وی حمله کرده و چند ماه پیش در صحن علنی مجلس، هنگام نطق آقای مطهری هیاهو به راه انداختند. این افراد همان جریانی هستند که در قم در سخنرانی آقای لاریجانی و در مشهد در سخنران آقای ناطق‌نوری اخلال کرد یا در جریان سخنرانی آقای هادی خامنه‌ای در قم موجبات برهم زدن نظم جلسه شد. شاید بتوان گفت واکنش‌های چند سال اخیر این افراد عموما به بهانه نگهبانی از ارزش‌های اخلاقی انجام می‌شود و به نحوی رفتار می‌کنند که مردم آن‌ها را اخلاق‌مدار بدانند ولی خوشبختانه مردم به‌خوبی آنها را می‌شناسند.

 

این گروه در گذشته شاهد تمام مشکلات و مسائلی بود که برنامه‌های دولت سیاسی مورد حمایت آنها به وجود آورد اما در کمال تعجب مشاهده کردیم این افراد واکنشی از خود نشان ندادند ولی امروز شاهدیم بر سر برگزاری یک جلسه و یک سخنرانی چنین بی‌تابی می‌کنند. نکته‌ای که به نظر می‌آید قابل‌توجه باشد این است که بر اساس نظر یکی از افرادی که در هیئت بررسی حوادث قم حضور داشت، افرادی که در این گروه‌ها مشغول فعالیتند عموما جوانانی ۲۰ ‌تا ۲۵ساله هستند. مشکل این است یکسری افراد احساساتی و کم‌تجربه و بی‌تجربه توسط این افراد تحریک می‌شوند و افکار عمومی باید تلاش کند این موارد روشن شود که این جوانان عامل و بازیچه این جریان نشوند. همچنین به نظر می‌رسد عملکرد این افراد نه برای اخلاق و نه ارزش‌ها هیچ‌گونه نفعی ایجاد نمی‌کند.

 

باید دقت شود که برخی افراد نالایق ممکن است در میان این جوانان احساساتی نفوذ کنند و از احساسات این جوانان سوءاستفاده کنند. همچنین به نظر می‌آید مسئولیت نیروی انتظامی و مجموعه دستگاه‌های ذیربط این است که این افراد را شناسایی و از اقدامات آنها جلوگیری کنند. امروز دیگر هیچ تردیدی نمانده است که این افراد آنچه را که ادعا می‌کنند قبول ندارند و همه عمل و ادعایشان خلاف ارزشهای اخلاقی است. اگر قرار باشد دستگاه‌های مسئول مجوز بدهند و بعد هر فردی به تشخیص خود بخواهد برخورد مدنظر خود را انجام دهد این رویه صحیح نیست. نیروهای انتظامی و دستگاه‌های مربوطه در استان‌ها باید این افراد را شناسایی و از تکرار اقدامات آنها جلوگیری کنند.

 

در نهایت اینکه آقای مطهری می‌خواستند در یک جمع دانشجویی حضور یافته و برایشان از شرایط کشور و چشم‌انداز آینده بگویند و مطمئنا ایشان که ثابت کرده در خط نظام و منافع ملی کشور حرکت می‌کند هیچگاه حرفی یا سخنی نخواهد زد که نامطلوب ارزیابی شود. اما متأسفانه گروههای تندرو با رفتارهای خلاف اخلاق خود به نظر نمی‌رسد جز اینکه به شهرت مردم شیراز در مهمان‌نوازی و حرمت آنها لطمه زده باشند، اقدام مناسبی کرده باشند.

علت اصلی محبوبیت مطهری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.