علت تاخیر رویش مرواریدهای نوزادان

فروردین ۱۴۰۳

عوامل متعددی بر رویش دندان ها تاثیر می گذارد که از جمله مشکلات ژنتیک، سندرم ها، کم خونی و کمبود کلسیم،ید ،ویتامین ها در بدن سبب این تاخیر می گردد.

سید جلال پور هاشمی، متخصص دندانپزشک اطفال، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سبب تاخیر رویش دندان ها در نوزادان به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رویش دندان های شیری از ۶ ماهگی آغاز می گردد و تا حدود ۳ سالگی ادامه دارد بسیاری از والدین با نگرانی از تاخیر رشد دندان های فرزندشان جویای سبب تاخیر و زمان طبیعی آن می باشند.

وی در ادامه افزود: عوامل متعددی بر رویش دندان ها تاثیر می گذارد که از جمله مشکلات ژنتیک سندورم ها، کم خونی و کمبود کلسیم، ید، ویتامین ها در بدن یا بیماری مادرزادی در خانواده همچون(دیابت یا فشار خون) که سبب تاخیر در رویش دندان ها می گردد.

پورهاشمی به ترتیب رویش دندان های شیری اشاره کرد و گفت: فاصله رویش دندان ها هر کدام در نوبت و زمان خاصی است که شامل: اولین دندان شیری که رویش می یابد قسمت پایین فک(۶-۱۰) ماهگی پس از آن دندان میانی بالا(۸-۱۲) ماهگی سپس دندان کناری بالا(۹-۱۳) ماهگی  و کناری پایین(۱۰-۱۶) ماهگی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.