علت تنگی نفس ناگهانی ۵۵۰۰ خوزستانی باران اسیدی اعلام شد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان سبب تنگی نفس ناگهانی بیش از ۵۵۰۰ خوزستانی را از روز شنبه هفته جاری پدیده نادر باران اسیدی و همزمانی آن با سکون باد اعلام کرد.

محمد حسن سرمست در گفت و گو با فارس افزود: بررسی و جمع بندی نهایی دربارهٔ سبب بروز تنگی نفس ناگهانی در بیش از ۵۵۰۰ شهروند خوزستانی نشان داد که سبب این پدیده نادر باریدن اولین باران پاییزی در شرایطی که کاهش وزش باد و سکون جریان هوا را داشتیم و نیز رطوبت بالا و وجود آلاینده های موجود در هوا اعلام کرد.

وی گفت: البته گزارش سازمان محیط زیست استان خوزستان نشان می‌دهد که میزان آلاینده‌های موجود در هوا بیش از روزهای دیگر نبوده است اما همزمانی آن با سکون هوا و نبود وزش باد این پدیده نادر را سبب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد نوع آلاینده‌ها گفت: سازمان محیط زیست در گزارش خود به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به نوع آلاینده های موثر در روز اتفاق اشاره نکرده است.

سرمست اضافه کرد: بر اساس این گزارشها می‌توان گفت سبب بروز این اتفاق نوعی بارش باران اسیدی بوده که تاکنون به مراجعه بیش از ۵۵۰۰ نفر به بیمارستانهای استان خوزستان منجر شده است که۹۵درصد آنها ساکن اهواز بوده‌اند و از این تعداد تاکنون ۵۲۰ در بیمارستان بستری شده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: این پدیده نادر در استان خوزستان تاکنون سابقه نداشته است اما در بعضی کشورهای دیگر ملاحظه شده است.

وی افزود: این اتفاق هیچ گونه تلفات جانی نداشت و همه بیماران یا درمان و ترخیص شده‌اند یا طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سرمست اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد بیماران و مراجعه کنندگان دچار تنگی نفس بعد از باران روز شنبه کودکان و بزرگسالان دارای سابقه بیماری تنفسی، حساست و آلرژی و بیماریهای قلبی بودند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.